Hafta sonu Canan'ın nişanına gittiğimizi söylemiştik ya, nişana gitmeden önce kayınvalidemlere uğradık hep beraber gidelim diye,
Annem güzelce giyindi çıktı, sıra babama geldi, zavallıcık zaten hasta olduğu için üşüyor sürekli, kalın kadife pantolon, gömlek üzerine yelek, üzerine ceket onun üzerine mont, kat kat giyinmiş üşürüm diye, zaten düğün gibi kalabalık toplumlardan hiç hoşlanmaz, üfff ben gelmesem olmaz mı? hava soğuk, üşürüm ben diye söyleniyordu,
Annem birde onu kat kat görünce kıyameti kopardı, -ne böyle kıyafetin, böylemi gidicen, ben sabahtan beri senin için ütü yapıyorum, ütülü kumaş pantolon giyinsen, tertemiz olsan olmaz mı? nasıl kızıyor, babam da-yahu ben üşüyorum, böyle gidicem, hem tertemiz pantolon neyi var kıyafetimin, bana ne çıkarmam, diye karşı çıkıyor,
Sonunda bizim de ısrarlarımızla adamcağız ikna oluyor üzerini değiştiriyor, annem de savaş kazanmış komutan edasıyla hala kendi haklılığını söyleyip duruyor,
Bu arada Gülsüm beni odaya çağırdı -Anne gel sana birşey söyliycem, ama sakın babanneme söyleme, -ne oldu kızım söyle, çevresine iyice bakıyor, babannesinin duymayacağına kanaat getirince, -babannem dedeme niye çok karışıyor, o yaşlı bir adam, hasta hemde, nasıl üzerini ikide bir değişsin, yapamaz ki kendi kendine, yorulur,
-kızım babannen de yaşlı, hasta ama,
-hayııııırrr babannem biraz genç, ama dedem daha yaşlı, babannem dedemin herşeyine karışıyor, senin gibi sende bize karışıyorsun hep,
vay vay vay kıza bak sonunda baklayı ağzından çıkarıyor,
- ben karışmasam sizde dedeniz gibi doğru düzgün giyinmeden çıkarsınız ortaya. İnsanlarda yaşlandıkça çocuklaşıyor zaten, dedenizde sizin gibi yapması gerekenlere naz yapıyor. Babannen de benim size karıştığım gibi dedenize karışmak zorunda kalıyor.
Babamla anneme anlattım gülmekten kırıldılar. -kızım beni koruyor, diye dedesinin çok hoşuna gitti,


9 yorum:
ooo Zeynep hanımcım bu ne şıklık böyle....
Gülsüm'e bak hele,yine boyundan büyük laflar etmiş.Maşallah bizim bu ikincilerden çekeceğimiz var gibi görünüyor...
ay çok hoşsunuz.benim annem de pek karışır babama.ama komik bir manzara çıkıyor hep ortaya.hepiniz çok hoş görünüyorsunuz fakat babanız nerde bu arada .böyle olmamış onu da alsaydınız ya aranıza.
sevgilerle...
seni ilkdefa gördümseni Zeynep'çim,arada bir görelim ya arkadaşlarımızıda tanıyalım ailece çok şık ve güzelsiniz...
Sanırım bizim Türk hatunlarının ve beylerinin ortak özellikler. Benim ananemde rahmetli dedeme bu konularda çok karışırdı oda aynı sizin dedeniz tavırları sergilerdi.Gerçekten çok şeker oluyorlar ama dalaşmaları, saygı çerçevesini bozmadan atışmalarına bayılırdım ...
ayy okurken gulmekden oldum:))
alemsınız vallahı..
bu arada ne kadar sıksınız gomlegınıze bayıldım
Oy kurban oluruuuum ona :)
Çoook şıksınız hanimefendii :D
maşallah herkes ne kadar da şık olmuşş..haha minik cadıya bayıldım yanlız olayı nerden nereye getirmiş haha ayy bu çocuklar çok alem yaww.. :D
eee annesiii kuzum sana örenkler vererek açıklamış onlara çok karıştığına direk karşına geçip söylememiş ya :)))
Resimde çok güzel çıkmışsınız canımm
öpüyoruz sizi
ailecek çok şıksınız canım
Yorum Gönder