Sizce okul aile birliği ne işe yarar, ne yapar dersiniz?
Çocukları okula gitmek üzere yolu kayıt kapısından geçen hemen her veli şu cevabı verir, asık yüzlü bir takım insanlar otururlar masaya, yüzünüze bile bakmadan sinirli bir şekilde; KAYIT PARASI İSTER, okul başladığında TEMİZLİK PARASI İSTER, eee başka, elinden gelse habire bağış ister, bu sebeplerle okuldaki "okul aile birliği" yazan kapının önünden suratımızı ekşiterek geçeriz, mümkünse kayıt işleminden sonra bir daha hiç görmeyiz kendilerini, peki daha başka ne yapabilirler, ne yapmaları gerekir, yada bizler onlardan birşeyler isteyebilirmiyiz , bu konuda da nereden çıktı derseniz, durun anlatayım,
Geçen hafta içerisinde Beyza okuldan okul aile birliği yönetim kurulu toplantısı ve seçimlerinin yapılacağını bildiren bir kağıt getirdi. Daha önce hiç ilgilenmemiştik doğrusu, ama eşim ve iş arkadaşı aynı zamanda karşı komşumuz İsmail abi ile birlikte okul aile birliği seçimlerine katılmaya karar verdiler, iki gün içerisinde okulda velisi olan tüm tanıdık ailelere haber uçuruldu, , yönetim kurulu asil ve yedek adaylarının, denetim kurulu üyelerinin adları yazılı pusula bastırıp herkeslere kendilerini tanıttılar, bu konuyla ilgili mevzuatı çıkarıp ders çalışır gibi okuyup ezberlediler, yani bu iş öyle basit birşey değilmiş, yönetmeliği var kanunu var, meğer ne önemli bir işmiş bu, neredeyse Başbakan seçiyoruz, öyle heyecan öyle istek, görev arzusuyla yanıp tutuşuyorlar bizimkiler,
İlk defa eşimin yapacağı sosyal faaliyet için karışmadım, yani daha doğrusu -yok olmaz yapamazsın bunu, bize ayıracağın zamandan çalacaksın, çocuklar ne olacak, ben zaten çalışıyorum, deyin karşı çıkmadım, sonuçta hem çocukların okulunda olacaklar, hem de insanlara faydaları dokunacak, yani o dernek, bu dernek parti işi filan değil, resmen gönüllü eğitim neferi olacaksın, gurur duydum böyle bir göreve talip olduğu için, tabi yine olan bize olacak, yine bize ayırdığı zamandan çalacak ama olsun, hayırlı bir iş için gerekirse ben de fedakarlığa hazırım.
Neyse işte, daha önceki seçimlere Müdürün gözüne kestirdiği mutlaka iyi niyetli (-öyle olduklarına aslında ben inanıyorum ama, sonraları neyse işte... yine de bilmediğim konularda suizan da bulunmamalıyım) hanımlardan oluşan mevcut okul aile birliği üyeleri kendilerinin dışında (hatta birisi onların içerisinden geliyor Filiz abla, bazı uygulamalardan dolayı kendilerine muhalif olduğundan Müdür tarafından uzaklaştırılmaya çalışılmış) kimselerin aday olmasından çok rahatsız olmuşlar, kulis çalışmaları başlatmışlar.Aslında müdürün özünde bu iyi niyetli hanımları tüm istediklerini yaptırabileceği piyon olarak kullandığına eminim, çünkü hanımların ne mevzuattan nede okul aile birliğinin görevlerinden ve öneminden haberleri var.
(1000 kişilik kapasitesi olan okulumuzda maalesef 1800 öğrenci mevcut, bu sene hiç olmadığı kadar kalabalıklaştı okul, bizim bölge yeni gelişmekte olan bir yer, her dakika inşaat devam ediyor, akın akın yeni sakinler taşınıyor ve bulunduğumuz mahalleden üst mahalleye kadar başka bir okul yok, yapımı devam eden yeni bir okul var, önümüzdeki yıl mahalle ikiye bölünecek yolun karşısındaki cadde ve sokaklar oraya kayıt yaptıracak, hal böyle iken birde aslında bizim okulda hiç olmaması gereken mahallelerden hatta ilçelerden öğrenci alıyorlar, Dolayoba, Kurtköy, Yenişehir, Pendik Merkez, Kaynarca ve hatta Sultanbeyli ve Ümraniye'den öğrenci var okulda, sözde adrese dayalı nüfus kayıt sistemine göre öğrenci kabul ediliyor.Duyduğuma göre milyarlarca bağış yaparak kayıt yapılıyormuş, kardeşim git o parayla özel okula dimi ama, hele bir tanesi varki çocuğu okula ciple şoförle gönderiyor taaa Ümraniye'den, inanamıyorum madem paran çok onca özel okul varken ne diye kalabalık yapıyorsun okulumuza. Ama bizim Türk zekası burada devreye giriyor ve bu ikamet sorununu da çözüyor tabiiki, mesela bu yapımı devam eden yada boş olan dairelere yeni taşınılmış gibi ikamet aldırılıyor hopp sorun çözülmüş oluyormuş bizde yeni öğrendik, şahsen bence yine de en iyi okul en yakınındaki, yada en azından bölgende seçtiğin kaliteli bir okul olmalı diyorum,
Sınıflarımız 45, 50 kişilik, Beyza'nın sınıfı tam 46 kişi, 3 er kişilik sıralarda oturuyorlar, sırada bir kişi ayakta neredeyse, gün geçtikçe büyüyorlar nasıl sığacaklar sıralara bilmiyorum.Siz çocuklarınızı bizim okula göndereceksiniz diye, asıl bu okulda okumayı hak edenleri cezalandırıyorsunuz.Tabi bu teveccühte okulumuzun başarı oranının ve tüm teknolojik donanımının mevcut olmasının da önemli katkıları var. Ama bu kalabalıktan bu kalitenin düşeceğine de eminim, tuvaletlerde sıvı sabun yok, musluklar bozuk, hijyen sıfıra inmiş, temizlikçi tuvaleti yaptığı paspasla koridorları da temizliyor pes yani, inanın biz sınıfımızın temizliği için bu okul görevlilerine para verip haftalık özel olarak temizletiyoruz, yani yapması gereken asıl görevini parayla yaptırıyoruz bunada hala kızıyorum, ama bizim sınıf hanımları çok memnun hallerinden yeterki onlardan birşey istenmesin, çocuklar özellikle erkek çocuklar yerlerde sürünüyor resmen, kocaman okulda geri dönüşün kutuları yoookk, sorunlarımız çok yaniiiii..
Yemekhanenin bir bölümü sınıf, bodrum katlara 2 sınıf öğretmenler odasına bir sınıf açtı müdür, ne hakkınız var bodrum katında tıkış tıkış çocukları okutmaya, )
Bizde İsmail abinin eşi Müzeyyen ablayla durum değerlendirmesi yaptık, ilk başta oda karşı çıkmıştı ama, aslında hayırlı bir olduğunu düşünerek kabul etmeye karar verdi, başladı tüm arkadaşlarını gezmeye, durumu anlatmaya. Sonra da - ne yaptıysam kendi ellerimle yaptım galiba, olan yine bize olacak diye söylenip durdu, haklı kadın ama sonumuz hayır olsun,
Büyük gün pazar günü geldi çattı, eşim erken saatlerde okula gitti, bizde çoluk komşu neyin tam saat 13.00'te hepimiz oradayız, aman Allah ne ilgi ne teveccüh eski yönetimden şikayeti olanlar bizim yanımızda belirdiler, meğer ne sorunlar varmış da haberimiz yokmuş,
Müdür odasında hop oturup hop kalkıyor, -ya bu işi bozacaksınız, yada bu seçim iptal olacak diye küplere biniyormuş, epey gecikti toplantının başlaması. Sırf bu yüzden pazar pazar işi gücü olan insanlar bıktılar beklemekten ve gittiler. Nihayet müdür sevimli bir yüz ifadesi takınarak sahneye çıktı açılış konuşmasıyla, akabinde eski okul aile birliği başkanı konuştu, icraatlarını anlattı, 1-Okul kapısı açılır kapanır otomatik kapı yapılmış.Bütün okul servisleri okul bahçesinde, çok korkuyorum 2- Okula kamera sistemi yapılmış (3 sene önce zaten vardı) 3- Boya badana yaptırmışlar (kesinlikle site yönetimi yaptırdı yardım olarak, zaten okul binasını da site yönetimi yaptırıp Milli Eğitime bağış yaptırmış, okulun bakım işlerini de hala yapıyorlar)
Zar zor geçildi seçimlere, adaylar sahnede, Müdür resmen taraf olarak parmağıyla eski okul aile birliğinin üyelerini göstererek yeniden seçilmesini istiyor, veliler tepkili, kızgın....
Alkışlardan, parmaklardan bizimkilerin seçilecekleri anlaşılınca karşı taraf seçimden çekildiler tabi şikayet edeceklerini bildirerek.
Sonuçta bizimkiler seçildi yönetim kuruluna, Allah hepimizin hakkında hayırlı etsin, bu kutsal bir okadar da ağır görevi layıkıyla yerine getirmelerini nasip etsin.
Gülsüm ikide bir -babam artık Müdürmü oldu, heyyyy baba sen artık bizim müdürümüzmüsün diyip seviniyor.
Beyza ise tam tersi bir durumda;
Babası Beyza'ya - kızım artık sürekli okulda olacağım, seninle daha çok ilgileneceğim, öğretmeninle konuşacağım gibisinden konuşunca Beyza'nın yüzü bir asıldı, morali bozuldu,
Tamam babasını çok seviyor ama, çocuk da okulda biraz özgür olmak istiyor, sürekli yanında ailesinden birilerinin bulunması hiç doğru değil, hareketlerinin kısıtlanabileceğini düşündü herhalde, çocuk haklı tabiiiki, ben eşimi uyardım bu konuda, sürekli çocuğun yanına gitme, kendini sınırlandırmasın, gerekli durumda o gelir seni bulur dedim, hak verdi eşimde.
Yarın kısaca okul aile birliğinin görevlerini yazmaya çalışacağım, lütfen bu konularda bilinçli olalım, bu konularda onlardan isteyebileceğimiz, onların yapması gereken çok önemli işler var. Okul aile birliği Bizim bildiğimizin çoook ötesinde Eğitim konusunda önemli katkıları olması gereken bir oluşumdur.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

hayırlısı olsun canım,hepiniz için okul için,çocuklar için,sizin için...

meleklerim ve ben dedi ki...

Hayırlı olsun Allah yüzünüzü ak çıkarsın bu kutsal görevden inşallah Zeynepcim.
Okul aile birliğinin bu kadar kapsamlı görevleri olduğunun ben de farkında değilim,resmen başbakan seçimleri gibi olmuş.

SMİLENA dedi ki...

hayırlı olsun zeynepçim.biz daha bu işlere karışmadık.ama belli seneye bizi de zor işler bekliyor.bu arada sınıflar çok kalabalıkmış.yazık nasıl ders yapıyorlar bu kalabalıkta.allah çocuklarımıza kolaylık versin.
sevgilerle :semra

ZEZE İLE UCİ dedi ki...

zor bir görevv umarım başarılı olursunuz. Allah yardımcınız olsun

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Hayırlı olsun göreviniz şekercim. Hakkaten dediğin şeyler her yerde yaşanan sıkıntılar, 1000 kişilikmolması gereken okul seviyesi 2000 kişiye çıkıyor. Lafa gelince dışarıdan öğrenci almıyoruz, ama okul kapısının önü servisden geçilmiyor, olan bizim çocuklara oluyor.
Allah kolaylıklar versin sizlerede...

çise ve annesi... dedi ki...

hayırlı olsun zor bir iş ama allah kolaylık versin...

уαѕємin... dedi ki...

bu kadar detaylara girildiğini bilmiyordum bilgilenmiş olduk canım tşkler

hayırlı olsun inş. hepinize küçük hanımda gururlanır babam okul aile birliğinde diye :)

öpüyoruz canım

Şekerci Butik dedi ki...

Hayırlısı olsun canım..gerçekten zor ve meşakkatli bir göreve benziyor..kolay gelsin...

zehra dedi ki...

hayırlı ugurlu olur ınsallah

laleninbahcesi dedi ki...

ooo bu sorunlar bitmez canım, ta ben okula giderken bile vardı. Kolaylıklar diliyorum size.Sevgilerimle