20/01/2008

Nerelerde olduğumu merak edenler için söylüyorum, zamanımın çoğu şu sıralar Eminönü'nde çarşı pazarda geçiriyorum, efendim şu aralar tatlı bir telaş içerisindeyim, kardeşim Bilal'e kız isteyip söz yüzüklerini takacağız inşallah. Tabi isteyeceğimiz kız Konya'da olunca telaşımız bir kat daha artıyor. Kısmetse 30 Ocakta yola çıkıp 2 Şubatta döneceğiz.
Bu arada Konyalı arkadaşlardan düğün adetleriyle ilgili tüyolar almak istiyorum, gelin Ayşem özellikle senden, keşke şu anda Konya'da olsaydın seni de görürmüydüm acaba, düğünde inşallah orada olursun, zira bu yöreden daha önce kız alıp vermemiştik, adetleri nasıldır merak ediyorum.
Taaa İstanbul'lardan kalkıp kız istemeye elimiz boş gitmeyelim diye söz bohçası yapıyoruz, içerisinde süprizleri olan bir bohça olacak, süprizlerin görünmemesi için buradan yazamıyorum ama gerçekten çok orjinal şeyler yaptım ellerimle, aslında kendimi zor tutuyorum bunları yayınlamamak için, ama gelin kızımıza süpriz olsun diye yapamıyorum, bohçası, çiçeği tamam, bir çikolata işi kaldı onu da son günü alacağız, inşallah sözden sonra koyacağım yada yola çıkmadan koyarım herhalde, işte böyle neredeyse iki haftadır o çeyizci senin bu mağaza benim dolaşıyorum. Tabi yanımda arkadaşlarım da benimle birlikte telef oluyorlar zavallıcaklar.Beni yalnız bırakmayarak alışverişlerimde yardımcı oluyorlar.Allahtan işyerim Eminönüne çok yakın öğle saatinde alışveriş işini hallediyorum, böylelikle eve gidince çocuklara ayırdığım vakitten de çalmamış oluyorum, ama kızlar aldıklarımı, yaptıklarımı bir kıskanıyorlar sormayın,
-Anne biz evlenince de bunlardan bize de yapsana, diye tutturuyorlar, şimdiden garantiye alıyorlar çeyiz işini.
Annem (rahmetli) kardeşlerime bazı çeyizler yaptırmıştı hayattayken, ben de onları kendi evime getirmiştim, geçen akşam çeyizlerini önlerine açıp Bilal'e gösteriyorum
-hangilerini beğeniyorsan onlardan koyalım sana diye, o da beğendiklerini ayırıp kenara ayırıyor, beğenmediklerini de Akif'in olsun diyor, gülmekten öldük, Akif koştura koştura çeyizlerin başına gelip kendince güzellerini seçiyor, kalanları da Mahmut'a kalsın diyor, zavallı Mahmut yokluğundan faydalanıp çeyizlerin güzellerini bölüştüler valla bir an önce gelde sahip çık çeyizlerine. En son aradığında Çin'deymiş, Allah kavuştursun bizlere.Akif ikide bir düğünde damat alayı oynıycam diyor, Abim damat oluyor, sırada bana geliyor, abim damat oluyor sırada bana geliyor, tekrarlayıp tekrarlayıp duruyor.Dur oğlum hele büyükler evlensin sıra sana da gelir.
Evde herkes heyecanlı ikide bir birbirimizi arıyoruz, babam, yengelerim, Bilal, sürekli ne haber, ne yapıyorsunuz, ne zaman gidiyoruz, bildiğimiz şeyleri bile tekrar tekrar soruyoruz birbirimize,
O kadar heyecanlıyım ki anlatamam, yüreğim her an kıpır kıpır, ilk defa tek başıma bu kadar ayrıntı içine girdim, herşeyin çok güzel olmasını istiyorum, dilerim herşey kardeşim ile müstakbel eşinin gönlünce olur, bizler ise sadece bazı yükleri onların üzerinden almak için uğraşıyoruz.
Konya'nın adetine göre nişan kına gecesinin gündüzünde yapılıyormuş, yani öğleden sonra nişan, akşama da kına yakılıyormuş, bu adeti ilk defa duydum, her yörenin bir adeti var işte, ertesi günüde gelin çıkarma oluyormuş, bizde nişanı ve kınayı Konya'da düğünü ise İstanbul'da yapacağız, şimdiden bunun içinde telaş yapıyorum, Haziran'ın ilk haftası düğün olacak yani okullar henüz kapanmamış oluyor, çocuklar nasıl gidecek ne yapacağız bilmiyorum doğrusu.Sözden hemen sonra nişan ve kına hazırlıklarına başlayacağım, ayrıntı çok, nişan bohçası, kına kesesi, sepeti, tepsisi, başörtüsü, kıyafeti derken o kadar çok şey varki, bende bunların hepsini yapmak istiyorum Allah kısmet ederse.
Böyle işte anlayacağınız çok yoğunum dostlar, bu öğlen yine Eminönündeyim kısmetse değişim yapıp son eksiğim olan parfümünü de alıp bitireceğim bohça işini...

13 yorum:

muko dedi ki...

oy oyyçok tatlı telaşeler bunlar,ilk kardeşimi evlndiririken ki duygularımı yaşıyorsun bende çok heyecanlanmıştım çok yorucu bir okadar da güzel koşturmacalar..Rabbim hayırlı eylesin inşallah..

Unknown dedi ki...

Allah tamamına erdirsin canım, hayırlısı olsun. Bohçaları merak ettim şimdi fofolarını çek, sonra yayınlarsın. Süpriz bozulmasın...

SMİLENA dedi ki...

vallaha ben merak etmeye başlamıştım bu kız nerde diye.neyse tatlı telaşlarınız varmış.allah tamamını erdirsin.sevgilerle

ZEZE İLE UCİ dedi ki...

TKOLAY GELSİN ABLACIM VALLA BENDE YAZININ DEVAMINI VE HAZIRLADIKLARINI GÖRMEYİ BEKLİYORUM. ALLAH BİR YASTIKTA KOCATSIN TATLI TELAŞELER BUNLARR. SEVGİLER

Adsız dedi ki...

hayırlı olsun.Allah tamamını erdirsin inşallah.Gerçekten merak etmiştik artık bayağıdır yazmayınca :)

aybike dedi ki...

Canım Allah tamamına erdirsin.Ne güzel heyecanlar bunlar.Gelin hanım da çok şanslı bence..
İnşallah herşey gönlünüzce olur.
Sana da kolay gelsin canım.herkes gibi bende çok merak ettim..

sevgiler..

meleklerim ve ben dedi ki...

Nihayeet,yazdın birşeyler ama hani sobe....
O Eminönü yollarını benden iyi bilen var mı acaba? Aaaaah ahhh kaynın Ekremin düğününü unutmadım daha...Hamile hamile az sürüklemedin beni oralara Allahtan şimdi hamile deyilim bari...
Şaka bir yana Bilal'e bende mutluluklar diliyorum Allah tamamına erdirsin inşallah....

çise ve annesi... dedi ki...

bizde özlemiştik merakda ettik çok,güzel telaşınızda kolaylıklar dileriz....

mine dedi ki...

allah tamamına erdirsin inşallah..yaptıklarınızı merak ettim ama cok güzel şeylerdir eminim.. allah mutlu etsin güzel şeyler bunlar...,

sevgiler kolaylıklar

aybike dedi ki...

Canım fantomaltı sende kullandığını söylemiştin.Ne kadar kullandın.Bizde 2 ayı geçti de.Bu arada bizde kabızlık yapmadı aksine daha bi çalışır oldu..
Sen kelebeğe öyle diyince ben şimdi kilo aldırmaya çalışıyorum ilerde Hasan Eren tosuncuk olması:))

sevgiler..

Selma dedi ki...

Konya'da 6 yıl yaşadım. Üniversiteyi orda okudum orda evlendim. Ama adetlerini çok bilmiyorum. Yalnız teferruata önem veriyorlar.Gösterişli şeyleri seviyorlar.Çokda güzel yemek yaparlar.Konyanın bayanları bakımlı temiz olurlar. Şıkır şıkırdırlar. Bildiklerim bu kadar. Bide düğünlerde çok altın takarlar.İnşaallah hayırlı olur. Konya'ya benden selam söyleyin. Kalacak yer sıkıntınız varsa yardımcı olabilirim.Cemo'da etli ekmek yemeyi unutma.Off canım çekti valla.

Şekerci Butik dedi ki...

Kolay gelsin canım,allah tamamını erdirsin..

zeynep dedi ki...

Canım ablacım siteye daha bugün girebildim. yazdıklarını gördüm teşekkür ederim ablacım çok güzel.ablacım senin hakkını ne yapsak ödeyemeyiz Allah razı olsun. herşey çok güzeldi. hepiniz birbiriniz den iyisiniz . ben sizleri çok seviyorum ailemde öyle.ablacım seni çok seviyorum. herşey için çok saol canım ablam.