Evet şimdi sizlere Gülsüm Hanım'ın uğraştığı yeni spor dalından bahsedeyim.Buzda yada patenle kayak değil tamamen orjinal kendi icadı "Buzdolabı poşetiyle kayak dalı"
dün mutfakta yemek hazırlarken bir ara Gülsüm'ü kiler dolabını karıştırırken gördüm, öyle sessiz ve tedbirli davranıyordu ki az sonra yeni bir muzurluk yapacak yada bazen bu poşetlere su doldurup banyoda patlatarak her tarafı su içinde bırakmak suretiyle kendisini mutlu beni de zıvanadan çıkartıyor, yine böyle birşey yapmasın diye peşine takıldım, bir bakarsın ki hanım ayaklarına poşet geçirmiş laminantların üzerinde büyük bir keyifle kayıyor, Gülsüm yine beni şaşırtmayı başardı,




Bir düşüyor









Bir kalkıyor.Canın acımasına hiç aldırmıyor.

Bundan sonra benim müdahalelerimle ayaklarından poşetler çıkartılıyor .Tabi saatlerce ağlıyor her zamanki gibi başka şeylerle unutturmaya çalışılıyor bizim evdeçok sık yaşanan durumlar yani.




Beyza hanım sütlaç yerken

Efendim sevgili "Meleklerim" sütlaç'ın tarifini istemiş. İşin aslı ben 10 yıllık evliliğimde bu sütlaç konusunda biraz tembellik yaptım ve hep hazır yiyici oldum.Kayınvalidem sağolsun bir sütlaç yapınca 3-4 aileye yetecek kadar çıkarır. Önceden aynı binada oturuyorduk dolaptan alıp alıp yerdik.Taşınınca da sütlaç yapınca bizi de davet eder, gidemediğimiz zaman da evlere servis yapılır. Yani yapmamak için yeterli mazeretim var yani yapamadığımdan değil hani öhö, öhö
Neyse geçenlerde arkadaşlarla serviste birbirimize yemek tarifi veriyorduk, başka türlü de yol bitmiyor, ya uyuyoruz hep birlikte ya da uzun sohbetler yapıyoruz.Bir arkadaş da akşam sütlaç yapmış, bir canım çekti ki sormayın, hemen tarif alıp bir kez de kendim deneyeyim dedim. Efendim tarif şöyle
1 küçük su bardağı kırık pirinç,
2 küçük su bardağı şeker,
l kilo süt,
l dolu tatlı kaşığı nişasta veya pirinç unu,
l paket vanilya

l tencerede pirnçlerin üzerin aşacak kadar suyla iyice yumuşayıncaya kadar pişirelim, altını kapatıp biraz dinlendirelim.
ayrı bir tencereya sütü koyup kaynayınca pirinçleri de ekleyim, sütle pirinç iyice özleşince şekeri ilave edelim, nişasta veya pirinç ununu bir kasede az suyla açalım, tencereden kaseye biraz süt alarak yavaş yavaş tencereye döküp karıştıralım, bir-kaç taşım kaynayınca altını kapatalım. Vanilyayı ilave edip, hemen kaselere boşaltalım. Soğuyunca arzuya göre tarçın, fıstık vb. süsleyerek yiyelim afiyet olsun. Tarif harika oldu arkadaşlar tavsiye ederim.














Bu arada öğlen tatilinde sevgili arkadaşımız Yasemin'in oğlu Çağrı'yı hastanede ziyaretine gittik. 15 gündür hastanede yatıyordu. Bizi çok korkuttular ama bugün Çok şükür yüzleri gülüyordu, Çağrı çok iyi görünüyordu. Bir ihtimal bugün hastaneden çıkabilirler.Geçmiş olsun diyoruz.Allah bir daha göstermesin resimlerde bir anı olarak kalsın inşallah

5 yorum:

meleklerim ve ben dedi ki...

Allah bağışlasın böyle tatlı gülücükleri.Maşallah çok orjinal bir fikir,aferin Gülsüm'e.Sütlacın tarifini en yakın zamanda istiyorum,pek güzel görünüyor.Ellerine sağlık canım arkadaşım.

уαѕємiη dedi ki...

dayihane bi fikir :)) çocukların icatlarının fikir buluşlarının üstüne de yok zaten :))

bırak annesi mutlu olsun ıslattığı banyoyla :p

öpüyoruz sizi

sevgiler

muko dedi ki...

çocuklar zaman mekan dinlemiyorlar buda en güzel kanıtı işte :)
ne güzel bir fikir ama aferin ona annesi:D

çağrıyada çok geçmiş olsun

sevgiyle...

damlasakızlıkurabiyem dedi ki...

sizi ilk ziyaretim.maşallah kızlarınıza çok şekerler.gülsüm sanırım daha hareketli değil mi annesi.resimler de sürekli hareket halinde çünkü:)sevgiler...

Şekerci Butik dedi ki...

hahaaaa inanamıyorum kırkyıl düşünsem ayağıma poşet takıp kayak yapılabileceği aklıma gelmez :DDD maşallah yaa çok akıllı bu çocuklar..

sütlaç meselesinde seninle aynı kaderi paylaşıyormuşuz canım..sadece benim kayınvalişdem hala yapıyor....biz hala altlı üstlü oturuyoruz :D

Çağrıya çookkk geçmiş olsun...

sevgiler kocaman öpğyoruz..