24/07/2008
Nihayet Gülsüm hanım'da bisikletli oldu, uzun bir süredir yavrucak bizden bisiklet istiyordu, biz de sürekli geçiştiriyorduk bu isteğini, hatta özenmesin diye Beyza'nın binmeden bozduğu bisikletini bile yaptırmıyorduk, şimdi bana -ne cimri, ne ketum anne diyeceksiniz, öyle değil işte,

Şöyle ki, ben akşam 18.30 ile 19.00 sıralarında eve gidiyorum, genelde de onları dışarıda buluyorum, gündüzleri çok sıcak olduğundan çıkamadıkları için akşam serinlikte çıkıyorlar, haliyle ben evde yokken bisikletlerine binmek isteyeceklerinden endişe ediyordum, çünkü Beyza çok hızlı bisiklet kullanıyor, Gülsüm de ona uyunca Allah Korusun, birde sitenin bütün çocukları onun bisiktetinin üzerinden inmiyor, neymiş, onunkisi daha güzelmiş, zaten babası nerede en güzeli en süslüsü varsa ondan alır getirir kızlarına hiç kıyamaz,
Neyse Gülsüm'ün ısrarlarına ve diğer çocukların bisikletlerine özenmesine ve özellikle de Pazar sabahı uyandığında, -Anne ben ablamın bisikletine çok güzel sürüyorum biliyormusun, dediğinde - kızım sen ablanın bisikletine nasıl binebilirsin, o çok büyük senin ayakların nasıl yetişsin, cevabı - Ayy ben galiba rüya görmüşüm, demez mi, o an koptum yani, benim küçük kuzumun rüyalarına bile girermiş bisiklet, hemen rüyayı babasına anlattım, çok üzüldü, içinin yağları eridi, hemen ikisini de yanına çağırıp, -Bakın şimdi sizinle bir anlaşma yapalım, anneniz işten gelmeden , ya da benim evde olmadığım zamanlarda bisikletlerinize binmemeye söz verirseniz, Gülsüm'e bisiklet alınacak, Beyza'nın bisikleti de tamire gidecek, uçtular tabi onlarca kez sözverip, teşekkür ederek, anlaştılar.
Eşim kahvaltıdan sonra doğru bisiklet almaya koştu,
İşte Gülsüm hanımın bisikleti, söylemesi ayıp iyi markalardan ablasının bisikletinin küçük boyu (bunu görgüsüzlük olsun diye yazmıyorum yani az sonra anlayacaksınız,)

Neyse Gülsüm hanım bir heves bir heyecan bisiklete binmeyi öğreniyor,

Şu resimde bir ayağı görünen kız çocuğu (Beyza'dan bir yaş küçük olmasına rağmen onun iki katı gibi görünüyor) kendi bisikleti bozukmuş, Gülsüm'ün peşinden koşturup durdu, insanın içi acıyor, üzülüyor yani, bir gün önce Gülsüm'de aynı durumdaydı ya, bir kerecik yanımda olsun bari binsin dedim, bindi, sonra Gülsüm tarafından indirildi, Ben bir ara yukarıya su almaya gittim, yukarıdan bir baktım bu kızcağız yine bisiklette, Gülsüm hanım bağıra bağıra ağlıyor, derken kız ağır gövdesiyle bisikletin üzerine devrilmez mi, kalktı bir baktık bisiklet yamulmuş, sağa yatık bir şekilde gidiyor, kız indi, Gülsüm bisiklete bindi, lakin bisiklet gitmiyor bir yana yatıyor, bir müddet sonra çocuk üzerinden düşüyor,
Şimdi ben, izinsiz zorla Gülsüm'ü indirip bisikletine binen kıza mı kızayım, onları yalnız bırakıp, su almaya yukarı çıkan kendime mi kızayım yoksa,

Bu mudur yani kaliteli bisiklet denilen şey inanamıyorum, yaaa bu kadar olur yani ilk günden,

(Burada görünen resimler bozulmadan önceki hali, Gülsüm hanım çektirmedi bozulan halini),



Beyza hanım bu işte ustalaştı artık, akrobatik hareketler bilem yapıyor, ben ise deli gibi peşlerinden koşup kızım yapma, Beyza yavaş, BEYZAAAA, BEYZAAAAAAAAAAA diye bas bas bağırıyorum.

Şimdi bu arada yine satılan arabamızı anmadan edemeyeceğim, bu bisiklet sevdasının depreşmesi biraz da ondan oldu diyorum yani, kızlar ve ben sitenin içine mahkum olduğumuzdan, site içinde ne gibi etkinlik yapılır? parkta çekirdek yenir, yürüyüş yapılır, bisiklete binilir, dolayısıyla bizde şimdi bu etkinlikleri yapıyoruz bol bol, Sen misin mis gibi havasıyla Aydos ormanın eteklerinde konuşlu olan yemyeşil siteni beğenmeyip, orası senin burası benim şehir içlerinde dolaşan, fellik fellik her hafta başka bir piknik alanı arayan, bedava site içi varken, otur evinde, yap mutfağında yemeğini otur balkonunda ye, varmı bunda ala piknik, gördün mü? döndün dolaştın kürkçü dükkanına geri döndün, ne habeer,

OOOFF OFFF, ben kendimi böyle teselli edip duruyorum işte, hala alışmaya, çalışmaya çabalıyorum

BEYZA'nın afilli bisikleti,


Gülsüm hanım -Beyza abla önceden ben senin bisikletini kıskanıyordum, şimdi de sen benim bisikletimi kıskanıyorsun dimi? diyerek ablasını sinir edip duruyor.


Bu ilginç resme gelince, bendeniz bankta oturmuş çekirdek çitlerken, kızlarda o arada bisikletlerine binmiş gezinmektelerken, bizim evin önüne bir gelin arabası yanaştı, bizim kızlar anında damladılar arabanın başına, heyecanla gelin beklemekteydiler, kapı açılıp ta içinden sadece ve sadece gayet spor giyinmiş biri çıkmazmı bizimkiler, şok olmuş bir şekilde geri döndüler, bir - anne arabada gelin yokmuş, deyişleri varki, sormayın, hemen fikir yürütmeye başladılar, benim akıllı kızlarım,
gelinle damadın arabası yokmuş, bu adam onun arkadaşıymış, damat : senin arabanı gelin arabası yapabilirmiyiz? diye sormuş, adam kabul etmiş, arabasını süsletmiş, gelinle damadı almış, düğün olmuş, bitmiş sonra onları evlerine bırakmış, sonra adam da kendi evine dönmüş, işte senaryomuz bu, oldukça mantıklı değilmi,
Adam bizim kızların melul melul bakışları altında arabasının süslerini sökmekte, bizimkiler gözlerini kırpmadan bakıyorlar, acaba adam süsleri ne yapacak, çöpemi atacak, yoksa oynamaları için (Pardon atık olarak siteye dağıtmaları için) onlara mı verecek ? bizim kızlar bu süslerin cazibeli çekimiyle sanki hipnotize olaraktan arabanın yanına doğru yavaş yavaş ilerlediler, adamın yanıbaşına vardılar, hiç bir şey söylemeden adama bakmaya devam ediyorlar, adam topladığı bütün süsleri hiçbirşey demeden kızlara dağıtıyor, bizimkiler süsleri kaptıkları gibi soluğu benim yanımda aldılar, bir sevinç bir sevinç, sanki hediye mücevher almışlar, bizde hemen bu resimleri çektik, sonradan bisikletlerin oralarına buralarına bantlayıp dolaşıp durdular, bir müddet sonra sıkılınca oraya buraya atık olarak bırakmaya başladılar, ben de doğal olaraktan arkalarını topladım




Evet işte bu günümüzüde böyle hafif arızalarla, kırık döküklerle, mutlu mesut bitirdik,

9 yorum:

meleklerim ve ben dedi ki...

Oy kıyamam küçük böceğime demek rüyasında bisiklet görmüş ha....
Hayırlı uğurlu olsun iyi günlerde binsin Gülsüm hanım.
O kazık kıza da dikkat edin yamıltmasın bisikleri,getirmesin beni oraya.....
Bayzacığıma da mutluyuz yazısı pek yakışmış canım.
Mutluluk sarsın dört bir yanınızı.
Öptüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüö.

gülücüklerim benim dedi ki...

Teşekkürler Dilek'cim hepbirlikte inşallah

EHA dedi ki...

hayırlı olsun bisikletiniz.
kim demiş rüyalar tersine çıkar diye:)
çok şekerler maşallah.
sevgiler ve öpücükler

mummy dedi ki...

:))Gülegüle kullansın bisikletini küçük hanım..Kazasız belasız inşallah.Sevgiler..

çise ve annesi... dedi ki...

ayy ayy gğle güle kullansın bisikletini Gülsüm DÜŞMEDEN kazasız inşallah...

Şekerci Butik dedi ki...

haha evleniyoruz ve mutluyuzz süperrrr :D:D

cimcimenin bisikleti hayırlı olsun..çok güsel rengiii süperr....

öpüyoruz..

уαѕємin... dedi ki...

yesinler onun afıllı bisikletini
canım ya fotolar çok hoşş

demek çok üzüldü yamulduuna bisikletinin insanın hevesi yerle bir olmuştur canım benim bidahakine daha temkinli olmak gerekiyor demekkii arkadaşıda maaşallah yani nasıl hallttiyse her şeyde vardır bir hayır

öpüyoruz canım

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

HAyırlı, uğurlu olsun. Kazasız belasız binmek nasip olsun prenseslere. Pek de güzel süslemişler baksana.:)

meleklerim ve ben dedi ki...

Öyle bir insan ol ki akıllar dursun
Ona buna değil ALLAH'a kulsun
Ziynetler içinde parlayan nursun
Zeynepcim,senin gibi dostun kandili mubarek olsun.