Bugün yüreklerimiz acılı, bu gün Milletçe üzgün ve kızgınız, bugün yaslıyız.....

Bu gece mübarek üç ayların içerisinde kutladığımız en büyük gecelerden bir tanesi olan MİRAÇ GECESİ, rabbim bize bu geceyi layıkıyla idrak ve ibadet edenlerden eylesin,

Aynı zamanda Pazar gecesi meydana gelen patlamalarda hayatlarını kaybeden kadın, erkek, çoluk-çocuk, hatta doğmamış bebelerin de yasını tutacağız bu gece, onlar için de dua edeceğiz, onlar şehit oldular, onlar üzerlerindeki kanlara inat tertemizce rablerinin yanına yükseldiler,
Onlara Allah'tan rahmet , yakınlarına ve yüce Türk Milletimeze başsağlığı ve sabır diliyoruz,

Ya bu vahşeti gerçekleştirenler, onlar ne şekilde dönecekler yaratanın yanına, vay haline o canilerin, vay haline ki hesap günü nasıl bakacaklar Allah'ın yüzene ve katlettikleri canların yüzüne, nasıl ödeyecekler büyük hesabı, niçin sorusunun cevabına ne diyecekler acaba,

Allah onları gerçekleştirdikleri bu alçak, hain ve içlerinde barındırdıkları tüm kötülüklerle, kendi öfkeleriyle boğsun inşallah, öldürdükleri doğmamış bebeklerin, anaların, babaların, eşlerin, çocukların, yakınlarının ahhh-larını ayaklarına dolandırsın, amin,

Miraç ile ilgili Her dinlediğimde beni oldukça etkileyen, bana miraç ruhunu yaşatan Dursun Ali Erzincanlı'nın miraç şiirini yayınlamak istiyorum, bir de muhakkak kendi sesinden dinlemenizi tavsiye ederim.

Miraç

Kapatın gözlerinizi
Ve karanlığı seyredin.
İşte böyle bir gece.
Mekke’de bir gece
Yorgunluk havada
Gariplik suda
Simsiyah bir sessizlik
Uyku bile uykuda.
Kâbe’nin hatîm kısmında Yanı üzre yatan biri var

Yıl hüzün yılı
Ebu Talib yok
Yıl hüzün yılı
Vefakâr eş Haticetül kübrâ yok.
Kâbe’nin hatîm kısmında Yanı üzre yatan biri var
Teselli arayan kalp Hüzünle çarpan kalp O’nun kalbi.

Ve ayak sesleri
Yıldızlar ışıldıyor.
Bu ayak sesleri göklerden Yol veriyor yıldızlar.
Semâdan inenler var.
İzin verseydi Allah Kâinat inerdi yere
Çünkü kâbe’nin hatîm kısmında yatan Sultân-ı levlâk’tır.
Habîb-i zîşândır o Nur-u hüda’dır.
Merhamet ufkunun nazlı güneşi Kainatın biricik çiçeğidir o.
İzin verseydi allah Âlemler inerdi yere
Oysa emir yalnız cebrail’e
Ve yalnız cebrail iner yere

Kalk ya rasulallah
Semada melekler seni bekler
Taif’te taşlanan yüzüne hasret
Alaya alınan sözüne hasret
Seni bekler melekler.
Yer yüzünde vefa yok mu?
Seni teselli edecek birini mi arıyor kalbin.
Sevdiklerin bir bir uçuyor mu elinden?
Davetini hafife mı aldılar?
Üzülme ve aç gözlerini
Öteler bekliyor seni

Bu gece kainat adını anacak,
Aç gözlerini ki alemler nazarına kanacak.
Burak, senin için uçacak.
Aç gözlerini ya habiballah
Bu gecenin adına isra diyecek allah.

Ey yedi kat sema aç kapılarını,
Ve haber ver hasretle bekleyen peygamberlere
Deki hazreti Adem’e;
Cennetin kapısına adı yazılan İsminin hatrına af istediğin Salih oğul geliyor.
Söyle İsa’ya: Kuytu köşelerde Havarilerinle Allah’a sığınırken,
Bir adım ötedeymiş gibi kokusunu aldığın
Ve insanlığa gelişini müjdelediğin Ahmet geliyor.
Yusuf’a, İdris’e, Harun’a söyle Musa’ya deki:
Vasıflarına hayran olup da Ümmetinden olmak istediğin Salih kardeş geliyor.
Müjde ver İbrahim Peygamber’e: Dua dua yalvarıp Gelmesini istediğin oğul geliyor
Aç kapılarını ey yedi kat sema Bu gelen Muhammed Mustafa

Cebrail yol gösterir
Ve yürür sultanlar sultanı
Bu nasıl bir yürüyüştür.
Bu nasıl bir eda?
İnci inci ter mübarek alınlarında
Baştan ayağa edep var Attığı her adımda.
Sultanım, Cennetler gösterilirken o gece Ümmetini hayal ettin mi cennette?
Cehennemin alevleri selamlarken seni,
Gözyaşlarını gördü mü Cebrail?
Ümmetim dedin mi?
Sen unutmazsın bizi
buKalınnda kuşku yok
Tahiyyat duası haber verdi bize
Sen bizi hiçbir yerde Hiçbir zaman unutmadın
İnşallah biz de seni unutanlardan olmayız.
Allah seni unutturmasın bize.
Bir söz sultanının dediği gibi
Eğer günahlarımızdan dolayı girersek cehenneme
Ve Allah biran olsun açarsa ufkumuzu
Talaal bedru aleyna diyeceğiz.

Miraç gecesi Yürüdü rasulullah
Cebrail önde
Bir gece yürüyüşüyle Yürüdüler…
Yükseldiler.
Yükseldikçe yükseldiler.
Cebrail durdu birden,
Ya rasulallah, benimle buraya kadar.
Efendimiz niçin diye sordu Burası sidre-i münteha’dır
Bir adım daha atarsam,
yanarım, kavrulurum.
Allah rasulu, sordular: Nasıl gidilir sidre-i münteha’da?
Cibril-i emin cevap verdi: Aşkla!
Aşkla gidilir ya rasulallah
Aşkla gidilir ya habiballah
Aşkla gidilir ya nebiyyallah
Yürü sultanım yol senindir!
Aşk vadisinde mühür senin.
Söz senindir
hal senindir.
Muhabbetin adı sensin.
Varlıkların tadı sensin
Yürü ve selamını ilet
Gözü yaşlı ümmetinin Sensiz bunca yetimin İlet selamını
Ahir zamanın ahını Yüceler yücesine ilet Sultanım

Sen dönerken miraçtan İlahi hediyelerle
Bizim için miraç olan Beş vakit namazla,
Bakara suresinin son iki ayetiyle
Ve şirke düşmeyenin affedilebileceği müjdesiyle
Dönerken sen miraçtan
Biz ahir zamandan Ebu Bekir edasıyla bakıyoruz sana
“O söylediyse doğrudur”
Rasulullah söylediyse doğrudur.
Ve bir ayetin sıcaklğı sarıyor Kainatin kalbini:
Her türlü noksanlıktan münezzeh olan allah Kulunu geceleyin mescid-i haram’dan alıp, Kendisine bir takım ayetler gösterelim diye Etrafını mübarek kıldığımız Mescid-i aksa’ya götürdü.
Çünkü, işiten ve bilen odur.
Şimdi açın gözlerinizi Ve mîrâc’a hazırlanın

8 yorum:

çise ve annesi... dedi ki...

senin ve tüm sevdiklerinin de kandili mubarek olsun zeynep'cim...çok güzel şeyler okuduk sayende teşekkürler...

meleklerim ve ben dedi ki...

Rabbim çekirdeğe orman gizlemiş,
Yılanın zehrine derman gizlemiş,
Tahıl tanesine harman gizlemiş,
Mubarek gecelere cennet gizlemiş,
Unutanlardan olmamak dileyiğle miraç kandilin mubarek olsun...

SMİLENA dedi ki...

Kandilini en içten duygularımla kutluyorum.SEMRA...

mine dedi ki...

hayırlı kandiller dilerim..

Büşra dedi ki...

miraç kandiliniz mübarek olsun.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Kandilin mübarek olsun. Sen ve sevdiklerin için hayırlara vesile olsun...

Şekerci Butik dedi ki...

canım kandilin mubarek olsun.....

seni sobeledim kabul edersen...

öpüyorum..

EHA dedi ki...

kandilin mübarek olmuştur inşallah.