Geçen hafta uzun uzun hafta sonu maceralarımızı anlatmıştık, hani evde iş yapıp hırslanıp soluğu Pendik'te aldığımızı söylemiştik ya, işte o resimlerle karşınızdayız,
Pendik sahil, benim çocukluğumun genç kızlığımın tamamının geçtiği , oturmadığımız mahallesi kalmayan benim için çok özel bir yer, sahilinin adım atmadığım, koşmadığım yeri kalmayan, salıncaklarında göklere çıktığım, bisikletimle yerlere düşüp dizlerimi kanattığım, kayalıklarında denize taş attığım, yüzdüğüm (çoook önceleri), akşam sefalarımız, mehtabını seyrettiğim, pendik burnunda pikniklerimiz, amcamın kızlarıyla çıplak ayaklarımızla ayaklarımız yana yana koştuğumuz, benim için çok şeyler ifade eden güzel semt, beni büyütüp yetiştiren gelin eden şehir, 6,5 senelik ayrılıktan sonra tekrar beni yanına aldı, evlendikten sonra tekrar burada yaşayacağımı hiç düşünemezdim, hayat işte, süprizlerle dolu, benim çocukluğumun geçtiği yerlerde şimdi kızlarım koşup oynuyor, pendik sahilin birçok yeri sahilyolu nedeniyle değişti ama değişmeyen yerlerinden biri olan aşağıdaki havuzdu,

Çocuklar önce mısır istediler, mısırları havuz başında yedik,
Bu havuzun etrafında bilmem milyonkere herhalde koşarak tur atmışımdır. Evimiz Pendik sahile çok yakındı yürüyerek hemen her akşam buraya gelirdik, gece de buralar çok güzel olur, bir zamanlar balıklar da vardı, ben de anneme ve babama buralarda bana birşeyler almaları için çok yalvarıp, onları çileden çıkarmışımdır.
Gülsüm Hanımla Beyza hanım, mısırlarını yiyince babası şakadan, mısır yiyenlere dondurma yok, ben kendime dondurma alıcam dedi, ve kızların yüz ifadeleri anında değişti,
Beyza ciddiye alıp ağlamaya başladı, zor ikna ettik.Şaka yaptı Baban diye,

Önce bosch bayisine uğradık ütümüzü aldık, (bakınız kızların arkasındaki poşete) sonra kızlara dondurma aldık, zor durdurduk onları, mağazada dondurma yenmez diye, istekleri yerine gelince hemen keyiflendiler, yaaa bu çocukları üzmek te sevindirmek te çok kolayy.
Gülsüm gezine gezine dondurmasını yiyor, daha ilk dakikada dondurmasını yere düşürmüştü, babasına yenisini aldırdık.
Babası ile kızları
Beyza hanım öpülür de
Gülsüm hanım öpülmez mi

Bu evde benim çocukluğumda zabıta müdürlüğü idi, bir de o zamanlar annemlerin hükümet tabibi dedikleri herhalde şimdinin sağlık ocağı idi. Hatırladığım kadarıyla aşılarımızı ve sağlık kontrollerimiz orada yapılmıştı, sonradan burası restore edilip bu hale getirilmiş şimde kültürel ve sanatsal etkinlikler için kullanılıyorlar.
Gülsüm daha küçükken bu evi ilk gördüğünde -aaaaa Mualla teyzemin evi demişti buraya, çok şaşırmıştık, evin tarihi olduğunu, eski zamanlara ait olduğunu o da anlamıştı, bizim sitenin en yaşlı ve sevimli teyzesi olan Mualla teyze'ye yakıştırmıştı bu evi, çok gülmüştük buna, o gün bu gündür burası MUALLA TEYZENİN EVİ olarak kaldı,
bu esnada müzik de çalıyordu, kızlar coştukça coştular.

Ben hep buralara geldiğimde çocukluğum aklıma gelir, benim çocuklarımın da çocuklukları buralarda geçtiği için sevinirim aynı zamanda duygulanırım, içim burulur, annemi hatırlarım,
Kaderin cilvesi ki annemle ayrıldığımız son günde, o önümüzde yeşil arabada, ben arkada son kez turlayarak götürmüştük en sevdiğimiz yerden, ebedi istikametine, son kez anmıştık geçmişimizi, hiç unutmamak üzere, çocuklarımıza torunlarımıza hatıralarımızı anlatmaya o gün söz vermiştim.
Gülsüm Hanımla Beyza hanım, mısırlarını yiyince babası şakadan, mısır yiyenlere dondurma yok, ben kendime dondurma alıcam dedi, ve kızların yüz ifadeleri anında değişti,
Beyza ciddiye alıp ağlamaya başladı, zor ikna ettik.Şaka yaptı Baban diye,
Önce bosch bayisine uğradık ütümüzü aldık, (bakınız kızların arkasındaki poşete) sonra kızlara dondurma aldık, zor durdurduk onları, mağazada dondurma yenmez diye, istekleri yerine gelince hemen keyiflendiler, yaaa bu çocukları üzmek te sevindirmek te çok kolayy.
Gülsüm gezine gezine dondurmasını yiyor, daha ilk dakikada dondurmasını yere düşürmüştü, babasına yenisini aldırdık.
Babası ile kızlarıBeyza hanım öpülür de
Gülsüm hanım öpülmez mi
Bu evde benim çocukluğumda zabıta müdürlüğü idi, bir de o zamanlar annemlerin hükümet tabibi dedikleri herhalde şimdinin sağlık ocağı idi. Hatırladığım kadarıyla aşılarımızı ve sağlık kontrollerimiz orada yapılmıştı, sonradan burası restore edilip bu hale getirilmiş şimde kültürel ve sanatsal etkinlikler için kullanılıyorlar.
Gülsüm daha küçükken bu evi ilk gördüğünde -aaaaa Mualla teyzemin evi demişti buraya, çok şaşırmıştık, evin tarihi olduğunu, eski zamanlara ait olduğunu o da anlamıştı, bizim sitenin en yaşlı ve sevimli teyzesi olan Mualla teyze'ye yakıştırmıştı bu evi, çok gülmüştük buna, o gün bu gündür burası MUALLA TEYZENİN EVİ olarak kaldı,
bu esnada müzik de çalıyordu, kızlar coştukça coştular.
Bir haftalık kısa bir ara veriyorum, Gülsüm hanım Pazartesi anasınıfına başlayacak, gün sayıyoruz, çok heyecanlı,
Evdeki PC'nin şarjında sorun var çözülürse okuldaki ilk gün resimlerini taze taze yayınlayacağım, yok sorun çözülmezse dönüşte inşallah,
Mübarek Ramazana sayılı günler kala, sevdiklerinizle, eşinizle dostunuzla güzel Ramazanlar geçirmeniz dileklerimle,,,,
Allah'a emanet olun...



7 yorum:
Sen de Allah'a emanet ol Zeynep'cim.
Gülsüm böceğine de ana sınıfında başarılar...
Sevgiyle kal.
Beyza böceğimi de öptüüüüüüm.
hadi bakalım Gülsüm hanım inşallah çok sever okulunu,resimleri dört gözle bekliyoruz,öpücükleeer,sevgileeer...
Teşekkürler Dilekcik-
Siz de kendinize iyi bakın, öpüyorum, seni özlicem
Gülsüm şimdiden okulu çok seviyor, ablasından hep özeniyordu okula gitmeyi, inşallah hep böyle olur öpüldünüz
Başarılı bir okul yılı olması dileğiyle.öpücükler
aa ben nasıl kaçırdım bu postları yaa allah allah :(
maşallah güsellerime hepinize...
Basarilar ana sinifinda bucure :)
Yorum Gönder