Tatilimizin 3. gününde büyük eltimler de Altınoluk'a geldiler. Eltimin de 2 kızı var.Büyüğü Şeyma 15 yaşında, ikincisi Gizem12 Yaşında, 3. süde yolda henüz ismine karar veremediler.Bizim kızlar onları görünce daha bir keyifle denize girdiler, cesaretleri arttı, Beyza hanım'da nihayet onlarla birlikte denize girmeye başladı, bayağı bir yüzmeyi öğrendi.Gündüzleri, Küçükkuyu'da bulunan bir aile çay bahçesinden denize girdik. ortam çok güzeldi.
Gülsüm-Beyza ve Gizem hanımlar deniz sonrası ısınmaktalar.Nedense Altınoluk'un denizi her zaman soğuk oluyor, hava ne kadar sıcak olursa olsun deniz hep soğuk, olsun biz yine de soğuğa inat titreye titreye denize girip titreye titreye çıkıyorduk, biraz sonra yine kendimizi serin sulara atıyorduk
Gülsüm Hanım şezlong keyfinde
Bu arada sadece denize girmedik tabikii aralarda ısınırken de okey oynadık.Büyük eltim ( Kendisi 7 aylık hamile) eşim, ben ve abim. Gizem ve Şeyma 'da diğer turlarımızda aramıza katıldı.
Gizem hangi taşı atacağını düşünüyor.

Gülsüm'de boş durmuyor ve diğer masalardan tavla taşları ve zarları topluyor, bizim masaya getiriyor.
Balkonumuzdan kaz dağlarının görüntüsü, ve efil efil dağ esintisi

Yalnız Altınoluk'ta acaip bir yapılaşma var, her sene dağın içlerine doğru sürekli yeni ev yapılıyor, ve zeytinlikler de yok ediliyor, Altınoluk'un yerlisi zeytinliklere hiç değer vermiyorlar, oysa bu zeytinlikler tam 100 yıllık.

Ve nihayet Altınoluk'a veda ediyoruz, elveda güzel şehir,elveda kaz dağları, güneş kum, zeytinlikler, sebzeler, meyveler elveda tüm güzellikler
Arabadan çektiğim son kareler

Veee dönüşümüz Topçular iskelesinden Eskihisar'a doğru Feribotta yol alırken
Dışarıda üşüyen Beyza hanım,


Efendim benim domatesler kiler dolabıma yerleştiler, kuzu kuzu kışın gelmesini bekliyorlar.

Gülsüm Hanım şezlong keyfinde
Bu arada sadece denize girmedik tabikii aralarda ısınırken de okey oynadık.Büyük eltim ( Kendisi 7 aylık hamile) eşim, ben ve abim. Gizem ve Şeyma 'da diğer turlarımızda aramıza katıldı.
Gizem hangi taşı atacağını düşünüyor.
Gülsüm'de boş durmuyor ve diğer masalardan tavla taşları ve zarları topluyor, bizim masaya getiriyor.
Kendilerini film setinde değilde bizim mahallede bohçacılık yaparken yakalıyorum,
Aslında bu şekilde resmini çekmek istemezdim ama (sigara içerken) başka türlü kendisini görüntüleyemedim. (Kadının yüzüne baka baka resmini çekemezdim ya, zira biraz sinirliydik de)
Hülya Avşar diyorum, çünkü ismini bilmiyorum, bizim mahallede herkez ona Hülya Avşar diyor, gerçekten o kadar benziyor ki Hülya Avşar'a anlatamam, kendileri bohçacılık yapıyor, aile mesleği, daha önceleri annesi bu işi yapıyormuş, yani bizim mahalledekileri kazıklıyormuş, mahalleli onu görünce hemen çağırdılar, kadın bohçasını bir hışımla açıp yaydı, 500-YTL'den aşağı takım yok, kadın bir de pahalı diyenleri önce bir azarlıyor, bir kızıyor, bir caka bir rol, dersin karşında Hülya Avşar film çeviriyor, hareketleri, mimikleri aynı, kadına Hülya Avşar diye diye kadın kendini ona benzetmiş, bu benzerlik benim de ilgimi çekince resmini çekip yayınlamak istedim,
Neyse işte pazarlık sonucu kadın kıza bağıra 500 YTL'lik bir takımı 150 YTL'ye düşüyor, eğer yine de almazsan fena sinirleniyor,..
Hülya Hanım takımları satamayınca bu kez ürünleri arasında en ucuzu olan pullu bir şal çıkarıyor ve bağırarak - bu şalı aslında 65 YTL'ye satıyorum, sırf sizin almanız için 25 YTL diye her kesin kucağına birer şal atarak zorla satmaya çalışıyor, her kes bir bahaneyle kendisine iade ediyor, kadır tutturuyor kayınvalideme zorla alacaksın diye, bir ısrar bir ısrar, sonunda şalı 10 YTL'ye düşürüyor.Tabi biz yine de almadık Eminönünde 7.5 YTL yermiyiz biz bu numaraları hanım.
Balkonumuzdan kaz dağlarının görüntüsü, ve efil efil dağ esintisi
Yalnız Altınoluk'ta acaip bir yapılaşma var, her sene dağın içlerine doğru sürekli yeni ev yapılıyor, ve zeytinlikler de yok ediliyor, Altınoluk'un yerlisi zeytinliklere hiç değer vermiyorlar, oysa bu zeytinlikler tam 100 yıllık.

Ve nihayet Altınoluk'a veda ediyoruz, elveda güzel şehir,elveda kaz dağları, güneş kum, zeytinlikler, sebzeler, meyveler elveda tüm güzellikler
Arabadan çektiğim son kareler
Allah kısmet ederse seneye yine görüşmek dileğiyle

Veee dönüşümüz Topçular iskelesinden Eskihisar'a doğru Feribotta yol alırken
Dışarıda üşüyen Beyza hanım,Altınoluk'un Cumartesi günleri pazarı kuruluyor, Biz de dönüşümüzü özellikle cumartesi pazarına denk getirdik, gelirkende epey bir pazarlık alışverişimizi aldık,
Ben her sene naçizane kendimce kışa hazırlık çalışmaları yaparım, domates konservesi de bu etkinliklerimden sadece biri, sırada tarhana, dondurucuya sebze atma işte vesaire işler var.
Pazardan tam 20 kilo meşhur Çanakkale domatesinden aldım. Pazar günü de harıl harıl konservelerimi yaptım, yorgunluktan öldüm, ellerimi de doğradım bu arada, sonlarına doğru ellerim tutmuyordu artık, bir 5 kilosunu da bir sonraki güne bıraktım, çünkü şişelerim yetmemişti
Yapılışını merak edenler için yazıyorum: Domatesleri soyup, büyük bir tencereye yemeklik şeklinde doğradım, üzerine göz kararı tuz ve ayçiçek yağı ekleyip 2-3 taşım kaynattım, kaynayan domatesleri hızlıca konserve şişelerine doldurup, sıkıca kapaklarını kapatıp kapakları iyice kapandığına emin olduğumda önceden hazırladığım sofrabezinin üzerine şişeleri ters çevirip üzerlerini bir battaniye ile örttüm ertesi günün akşamına kadar yani tam 24 saat beklettim, daha sonra kiler dolabıma dizdim,
yapacaklara kolay gelsin, yiyeceklere afiyet olsun....

Bu da melemenlik için domateslere aynı işlemi uygulayıp içine biber ilave edip öyle kaynattım.

Efendim benim domatesler kiler dolabıma yerleştiler, kuzu kuzu kışın gelmesini bekliyorlar.
Sırada tarhanam var, eylülde 2 haftalık izine çıkmayı düşünüyorum, çocuklar da okula başlayacaklar, Gülsüm hanım bu yıl anaokuluna gidecek, onu okula götürüp getirip alıştıracağım inşallah, bu arada Ramazan da girmiş oluyur,
tarhanamı da bu arada yapmayı düşünüyorum, izine çıkmadan bir hafta önce yoğrururum, izne çıktığım hafta da çıkarırım inşallah.






26 yorum:
Maşallah Zeynep hanım kışlıklarda yapılmış,dizilmiş bile....
Ben de özendim yapacağım banane banane....
Bu arada Hülya Avşardan birşey almadığın için kafana taş filan yememişsin çok şükür,Serpil Çakmaklı hanım.
Teşekkür ederim dilek'cim en kısa zamanda siz de yaparsınız inşallah dometizlerinizi,
Sorma Hülya hanımdan epey tırstım bir resim çekişim vardı ki görmelesin çaktırmadan çekebilmek için karşımdaki kadından yardım istedim, o sigarasını yakarken ben de resmini çekebildim, Serpil Çakmaklı'ya niçin benzetti anlamış değilim,
ya pufff kıskandım ama tanıtmaya gelince okey ama resmime gelince yok insan 1 tanecik resmini çekmezmii kocce yiğeninin hiç....
:-))
dağın,taşın,yolun,konservenin bile varr benim yogg ben biliyorum neden koymadığını arkadaşların blogunun şekerliğinden değilde blogindaki şeker kızdan(benden)bahsedicekler diye dimi...:-) şaka bitanem şaka...eheeehee...:d o kadar iyi kalplisinki temiz kalbin ve iyiliğinin karşılığında yaptığın herşey mükemmel oluyooo...
İYİKİ VARSIN YENGECİM...:-)
yenge seni kıskandım...bendemi bi blog açsam napzam adınıda efsane hayat koyarız belgi yanlışlıkla bi yapımcı yönetmen falan girip okurda zengin oluruz...:-) eee benim hayatında film senaryolarından eksiğii yok hani...:-) tek farkıı gerçek olması bide benim gibi çıtıra ait olması...eheeehee...:-)))
Aşgım, bitenem ben senin resmini gomammı bloguma ama senin resimler galiba sizin fotograf makinesinde kaldı, en kısa zamanda alcem fotolarını ve muhteşem resimlerini koyacam bloguma,
Blog açma işine gelince tavsiye ederim, blog yazmak çok keyifli oluyor
ne güzel bir tatil yapmıssınız böyle..bende gidecegımız günü sabırsızlıkla bekliyorum..umarım iyice dinlenmişssinizdir. çünkü tatile öyle ihtiyacımız varki çok hakediyoruz.salçalarınızda ne güzel olmuş afiyetle yiyin bende evlendiğim sene yapmıştım tam 50 kilodan.ben rendeleyip yapmıstım ama öyle güzel oldu 1 sene boyunca tükettik her yemeğin içine yakışıyor ..hele makarnanın..
ama tarhana nasıl oluyor bilemiyorum kayınvalidem yapıp gönderiyor sagolsun..
öyle beceriklisinizki sizden çok öğreneceklerim var gibi geliyor..bide tarhana nasıl yapılıyor tarifini verirseniz belki yapabilirim..
öpüyorum sizi kızlarınızı
Teşekkürler Bitanemiz bebeğimiz,
Tarhana tarifini de yazacağım inşallah ilerleyen günlerde
Güle güle ye gülüm yaptıklarını. E tatil bitti. Yaz da bitti bitiyor. Kışa da hazırlık lazım dimi?
Serpil hoş hatundur ama, niye kızdın ki sen Hülya Avşara şimdi?
Hoşgeldin canım...
Canım, Blograzziye kayıt olmuşsun ama, blogun görünmüyor. Oradaki blog ekle kısmını tıklayıp blog adresini girmen, sonra da blogunu sahiplenmen gerek şekercim. Bir dene, olmazsa yardımcı olurum kuşum sana.
tatil şahane geçmiş anlaşılan..
hülya avşar kılıklı bohçacı süper haha 500 ytlik takım haa valla süpperrmişş ne diğim D:D::D
kışa hazırlıklar daa başlamış..allahtan ben şanslıyım k.valide ve annem sağolsun :D ben sadece buzluğa atıcaklarım atıyorum o kadar.
sana kolay gelsin canım..
öpüyoruz,
tatil şahane geçmiş anlaşılan..
hülya avşar kılıklı bohçacı süper haha 500 ytlik takım haa valla süpperrmişş ne diğim D:D::D
kışa hazırlıklar daa başlamış..allahtan ben şanslıyım k.valide ve annem sağolsun :D ben sadece buzluğa atıcaklarım atıyorum o kadar.
sana kolay gelsin canım..
öpüyoruz,
tatil şahane geçmiş anlaşılan..
hülya avşar kılıklı bohçacı süper haha 500 ytlik takım haa valla süpperrmişş ne diğim D:D::D
kışa hazırlıklar daa başlamış..allahtan ben şanslıyım k.valide ve annem sağolsun :D ben sadece buzluğa atıcaklarım atıyorum o kadar.
sana kolay gelsin canım..
öpüyoruz,
Fikriminincegülü: Canım Blograzziye üye olmuştum, onaylanmasını bekliyordum, bu saat itibariyle üyeliğim onaylandı, ilgin için teşekkür ederim.
Teşekkür ederim şirincim, iş başa düşünce yapılıyor işte ne yapcan,
İncegül'üm aslında Serpil Çakmaklı'da hoş hatun emme velakin bana böyle bakışları biraz sertçe ve haşin gelir yani ne bileyim, yırtıcı kuşlar gibi,
Bizim Hülya Avşar sinirli sinirli milletle pazarlık yaparken bir anda bana dönüp bu da Serpil Çakmaklı deyince eyvah dedim şimdi beni parçalayacak bu hatun diye korktum işte böyle şeyler
ohh çok güzel tatil yapmışsınız kıskandım ya.....
Teşekkürler Fatma'cım sizin tatiliniz de güzeldi.
off kii off memleketim dolaylarına gitmişsinizz , nasıl özledim bilemezsiniz resimleri görünce depreştim yeniden bende Ayvalık lıyıım ... altınoluukk ta güzeldir ama Ayvalık başkadırr :) resimler için sağol ama efkarlandıım ...
keyifle okudum yazdıklarını :))
süpersiniz ailecek kocaman bir maaşallah sizi
kışlıklarda hazırlanmış afiyet bal şeker olsun ağız tadıyla yiyin sağolsun benim kayınvalidem memlekette yapıyor tarhanamızı salçamızı
resimlere diyecek hiç lafım yokhepsi birbirinden güzel hepsi anı olarak kalıyor işte
mutluluğunuz daim olsun arkadaşım
Tatiliniz güzel gecmis gibi:)
Hülya Avsar da bir acayipmis dogrusu:) Böyleleriyle alisveris yapmakta tehlikeli biraz:)
Hayirli kandiller.
hayırlı kandiller canım
sevgiyle kalın
Oh tatiller de yapılmş ne güzel ne güzel bi de kare kare fotolar konmuş burada mini bebeli olup tatil yapamayanlara inat:( Ya bu arada bu ne hamaratlık maşallah ben böle tarhanaydı turşuydu daha annemden alıyorum hala...belki gaza gelir yaparım bigün:)
Sevgiler..
hımm ne guzel kıslıklarıda yapmıssınız ellernıze saglık
__________
mutlu saglıklı huzurlu bır hafta dılerım
Teşekkürler Zehra'cım darısı yeni evinde senin başına
Ne güzel tatil yapmışsınız.Keşke böyle çabuk bitmese tatiller di mi.Kızlar da çok şeker:))
yenge amma meşur olmuşsun yaa...
:-)) neyse keşke o tatil günlerine geri dönsek ya ne güseldi amma eylenmiştik :-))
Yorum Gönder