Sevgili Şirincim bizi "En sevgili yemek" konusunda sobelemişti, ben de bugün l haftalık izine çıkacağımdan sobemi hemen yayınlamak istedim, ama benim elimde yaptığım yemeğe ait gerçek resim olmayacak, başka bir yerden alıntı yapacağım özür dilerim, 
En sevgili yemeğimizin tarifi ben bunu yapınca biraz fazla yapıyorum;
Köftesi için;
yarım kilo kıyma, l baş soğan, biraz ekmek içi, maydonoz, karabiber tuz, arzuya göre köfte baharatı, l çay bardağı kırık pirinç, l yumurta , tüm malzemeyi iyice yoğurup fındıktan biraz büyük köfteler yapıyoruz, unladığımız tepsimize alıyoruz,
Daha sonra tenceremize biraz sıvı yağla önce küp küp doğradığımız havuçları onlar yumuşayınca küp küp patateslerimizi atıp kavuruyoruz, üzerine sıcak suyumuzu döküyoruz, bir iki taşım kaynadıktan sonra köfteleri de ilave ediyoruz, köfteler pişince, iki kaşık un bir limon suyu ve arzuya göre l yumurtayı (ben yumurtayı koymuyorum, köftenin içinde de yumurta olduğundan bana biraz ağır geliyor,) iyice çırpıp köftelerin suyundan da alıp yavaş yavaş tencereye döküyoruz, bir iki taşım kaynadıktan sonra yemeğimiz hazır, bol karabiberle çok süper bir şey olur, ve benim favori yemeklerimdendir, çocuklar hem çorba niyetine hem etli yemek niyetine kolayca yiyorlar,


11 yorum:
ohh hemen denemeliyim. sevgilerrr
eline sağlık eminim seninkinin de görünüşü çok güzeldir.ben de ekşili köfte yaparım ve çok severim ama pirinç koymuyorum.bir de seninkini deneyeyim,sevgileeer...
ben de bayılırım bu yemeğe.Rahmetli anneannemin meşhur yemeğiydi.Tadına doyamazdım.Maalesef o tadı kendi yaptığım yemekte hiç bulamadım :(
ohh olsada yesek bu en sevgili yemeği...
bizim evin de en sevgili yemeklerinden biri. Hem ana yemek hem de çorba yerine geçtiği içinde ayrıca kurtarıcı. SEVGİLER SİZE VE İYİ TATİLLER
oyy bende bayılırım bu çorbaya hımm canım istedi şimdi yapim bu aralar..
sana iyi tatiller canım...
öpüyoruz,
canım çekti bu saatte : )
en sevgili yemeğinizi ağız tadıyla yiyin canım
sevgiler
Hic yemedim bundan, bir saatte pisermi acaba :P
Olsada hazirdan yesem :P
ekşili köfteyi ben de çok severim...hele de ekşisi bolsa...yakında yapıp yemek lazım canımı çektirdi bu fotoğraf...iyi izinler-tatiller...
Dostluklara muhtaç bu yürek aşka değil selamın merhabasına muhtaç MERHABA EY DOST BUGÜNDE YÜREKTESiN EYYY DOST BUGÜNDE BEN GELDiM. http://nazardeymesin07.blogspot.com
ayyy cok guzel gorunuyobak sımdı canr ım cektııı :)
Yorum Gönder