Sevgili Şirincim bizi "En sevgili yemek" konusunda sobelemişti, ben de bugün l haftalık izine çıkacağımdan sobemi hemen yayınlamak istedim, ama benim elimde yaptığım yemeğe ait gerçek resim olmayacak, başka bir yerden alıntı yapacağım özür dilerim,



EKŞİLİ KÖFTE

En sevgili yemeğimizin tarifi ben bunu yapınca biraz fazla yapıyorum;

Köftesi için;

yarım kilo kıyma, l baş soğan, biraz ekmek içi, maydonoz, karabiber tuz, arzuya göre köfte baharatı, l çay bardağı kırık pirinç, l yumurta , tüm malzemeyi iyice yoğurup fındıktan biraz büyük köfteler yapıyoruz, unladığımız tepsimize alıyoruz,

Daha sonra tenceremize biraz sıvı yağla önce küp küp doğradığımız havuçları onlar yumuşayınca küp küp patateslerimizi atıp kavuruyoruz, üzerine sıcak suyumuzu döküyoruz, bir iki taşım kaynadıktan sonra köfteleri de ilave ediyoruz, köfteler pişince, iki kaşık un bir limon suyu ve arzuya göre l yumurtayı (ben yumurtayı koymuyorum, köftenin içinde de yumurta olduğundan bana biraz ağır geliyor,) iyice çırpıp köftelerin suyundan da alıp yavaş yavaş tencereye döküyoruz, bir iki taşım kaynadıktan sonra yemeğimiz hazır, bol karabiberle çok süper bir şey olur, ve benim favori yemeklerimdendir, çocuklar hem çorba niyetine hem etli yemek niyetine kolayca yiyorlar,

11 yorum:

nurcan dedi ki...

ohh hemen denemeliyim. sevgilerrr

siyap dedi ki...

eline sağlık eminim seninkinin de görünüşü çok güzeldir.ben de ekşili köfte yaparım ve çok severim ama pirinç koymuyorum.bir de seninkini deneyeyim,sevgileeer...

Adsız dedi ki...

ben de bayılırım bu yemeğe.Rahmetli anneannemin meşhur yemeğiydi.Tadına doyamazdım.Maalesef o tadı kendi yaptığım yemekte hiç bulamadım :(

çise ve annesi... dedi ki...

ohh olsada yesek bu en sevgili yemeği...

laleninbahcesi dedi ki...

bizim evin de en sevgili yemeklerinden biri. Hem ana yemek hem de çorba yerine geçtiği içinde ayrıca kurtarıcı. SEVGİLER SİZE VE İYİ TATİLLER

Şekerci Butik dedi ki...

oyy bende bayılırım bu çorbaya hımm canım istedi şimdi yapim bu aralar..

sana iyi tatiller canım...

öpüyoruz,

уαѕємin... dedi ki...

canım çekti bu saatte : )

en sevgili yemeğinizi ağız tadıyla yiyin canım

sevgiler

KelebekGibi dedi ki...

Hic yemedim bundan, bir saatte pisermi acaba :P
Olsada hazirdan yesem :P

aysarayı dedi ki...

ekşili köfteyi ben de çok severim...hele de ekşisi bolsa...yakında yapıp yemek lazım canımı çektirdi bu fotoğraf...iyi izinler-tatiller...

Adsız dedi ki...

Dostluklara muhtaç bu yürek aşka değil selamın merhabasına muhtaç MERHABA EY DOST BUGÜNDE YÜREKTESiN EYYY DOST BUGÜNDE BEN GELDiM. http://nazardeymesin07.blogspot.com

zehra dedi ki...

ayyy cok guzel gorunuyobak sımdı canr ım cektııı :)