Sevgili blog dostlarım şimdi hep birlikte henüz çekimleri yapılan bir filmin setine gidiyoruz, filmin adı Güz Sancısı,
Önce size filmi tanıtayım,
GÜZ SANCISI BEYOĞLU'NDA

Yılmaz Karakoyunlu'nun Aynı Adlı Eserinden Sinemaya Uyarlanan 'Güz Sancısı' Filmi'nde Beyoğlu, Bir Plato Gibi Kullanılıyor. Filmde Hatırla Sevgili ve Asi Dizisinden Tanınan Oyuncular da Rol Alıyor....

Hatırla Sevgili dizisinin ardından, Türk siyasi hayatının önemli olaylarını gündeme getirerek tarihe ışık tutan Tomris Giritlioğlu, şimdi de Güz Sancısı romanını sinemaya uyarlıyor, Büyük bölümü Beyoğlu'nda geçecek olan filmin yapımcılığını, Ciner Grubu'na bağlı C YAPIM FİLMCİLİK üstlenirken, Tomris Giritlioğlu da yönetmenliğini yapıyor.
Filmin Başrollerinde Hatırla Sevgili dizisinden tanınan Beren Saat, Okan Yalabık ve Asi dizisinden
Murat Yıldırım da yer alıyor.
Filmde, tarihe “6-7 Eylül Olayları” olarak geçen ve 1955 yılında “Atatürk’ün evine bomba atıldı” yalanıyla kışkırtılanlar tarafından İstanbul?da bulunan azınlıkların ev, işyeri ve ibadethanelerinin yağmalanması anlatılıyor, filmin bütçesinin de son derece büyük bir meblağ olduğu konuşulmakta.
İşyerimin İstiklal Caddesinde olduğunu daha önce söylemiştim, burada çok sık reklam ve film çekimleri yapılır ancak bu filmin çekimleri bayağı uzun sürdü, bize de ramazan ramazan eğlence çıktı akşama kadar onları izliyoruz.
Yalnız bu artiz olmak ne zor şeymiş, bir sahne için yani belki de bizim saniyelerde izlediğimiz görüntüler için saatlerce uğraşıyorlar, sokağımızı tamamen değiştirdiler bir kahveyi oyuncakcı dükkanı haline getirdiler, yine bir dükkanı manav....... sokak taşlarını bile yeniden döşediler, muazzam bir ekip akşama kadar harıl harıl çalışıyor, yani öyle görüldüğü gibi haldur huldur dakikalarca çekilmiyor kareler, 5-6 kere prova yapılıyor, sonra gerçek çekimlere geçiliyor, o da en az 3-4 kez tekrarlanıyor çok sıkıcı birşey yaaaa, hiç bana göre değil,
(Resimler çalıştığım odadan yani 2.kattan çekildi, öyle yanlarına yanaşmak mümkün değil)

Önceden burası bir kahvehane idi, oyuncakçı dükkanı yaptılar.

Filmin seti kuruluyor



Her ayrıntı düşünülüyor, tabelalar, sokak isimleri, parke taşları, arabalar, herşey geçmişe dönüşüyor



Arabamız da 50'li yıllara ait.

Zavallı figüranlar saatlerce bu şekilde ayakta bekleşiyorlar..

İşte Beren Saat ( esas kız) ve Murat Yıldırım (esas oğlan) (kiremit rengi elbiseli kız ve önündeki oyuncu) ülkemizde yaşayan rumları protesto gösterisinde karşılaşırlar
Rum kızı Elena (beren) gösteri sırasında tesadüfen oyuncakçı dükkanından çıkıyor, yapılan sloganlara sinirlenip göstericilerin elindeki pankartı almaya çalışıyor, göstericiler Elenayı saçından tutup yerlerde sürüklüyorlar veee esas oğlan gelip onu kurtarıyo0000rr. Gerisini bilmiyoruz, tahmin ediyoruuuzzz


Yönetmen Tomris hanım oyuncularına taktik veriyor prova yapıyorlar



Şimdilik bu kadar,, telefonumun şarjı da bitti, filmi daha fazla anlatıp her karesinin resmini yayınlarsam başım belaya girebilir...

17 yorum:

SMİLENA dedi ki...

bugün bu filmle bir yazı okudum gazetete ve çok merak etmiştim.şimdi senin yazını görünce dedimki keşke başka birşey dileseymişim allahtan.çok beğendim çektiğin fotoğrafları ve nekadar şanslısınız ya siz istanbullular.hele istiklal caddesini bir başka seviyorum.her gelişimde de uğrarım oraya.ah bir başka bu şehir ya.şimdi istanbulda olmak vardı....sevgiyle kal

gülücüklerim benim dedi ki...

Teşekkür ederim Semra'cım İstiklal'e geldiğinizde muhakkak beklerim, ben de bu filmle ilgili yazılar okumuştum bana da süpriz oldu gerçekten.

laleninbahcesi dedi ki...

ben de 1001 gecenin çekimlerine rastlamıştım, cihangirde . Teyzemin kızının evinden izlemiş şaşıp kalmıştınm onca eziyete. Sizin sokak da o kadar tanıdık geldiki. Sevgiler size

Gelin Ayşe dedi ki...

Ne güzel bir paylaşım buuu. Biliyormusun, Hatırla Sevgili dizisini çoook severdim. Beren Saat çok iyi bir oyunca, kendisini çok begeniyorum, ayrıca çokda güzeeeel! :)

KeLeBeK dedi ki...

ızlemıs kadar olduk hakkaten, gercekten cok zevklı olmustur herhalde ızlemesı. ben de bugun gazetede okudum haberını, bir de ask-ı memnuyu cekeceklermıs yıne beren saatçi oynayacakmıs, ıyı bır oyuncu, begenıyorum ben.
bu arada yaaa sayfanıza yorum bırakmakta cok zorlanıyorum bir tek benım basıma mı gelıyor sayfayı acıyorum goruntuleyemıyor goruntuleyemıyor defalarca. bıkıp cıkıyorum :(

уαѕємin... dedi ki...

ne güzel bir süpriz olmuş canım sana :)) ee ayrıntıları alırız senden artık

oyunçakçı dükkanı çok şirin görünüyor içinde olasım geldi birden

Şekerci Butik dedi ki...

haha süper yaa canım ellerine sağlık fotolar süper herşeyi anlatıyor bende filmi duymuştum şimdi daha da meraklandım..

sevgiler öpüyoruz,

ZEZE İLE UCİ dedi ki...

VALLA KIŞA GİRERKEN BENDE KNALLARDA YENİ BAŞLAYAN DİZİLERDEN BİR İKİTANE EDİNMEYE ÇALIŞIYORUM Kİ CANIM SIKILMASIN DİYEE TERCİHLERİM ARASINA GİREBİLİR .. TŞK ÇOKK GÜZEL GÖRÜNTÜLEMİŞSİN...YAYINDAN ÖNCE GÖRÜNTÜLEMİŞSİN SÜPER YAA

gülücüklerim benim dedi ki...

Lalenin bahçesi; gerçekten ben de bu kadar eziyetli olduğunu bilmezdim, her kesin karı değil rol yapmak,

gülücüklerim benim dedi ki...

Gelin Ayşem, evet Ayşe'cim Beren hakikaten çok zarif bir kız, bir de o kadar zayıf ki anlatamam kollar bacaklar kopacak nerdeyse, zavallıyı bir de yerlerde sürüklediler, bir şey olacak diye korktum, kızın elbisesinin içinden bir de korse giydirdiler bir şey olmasın diye.
Öpüldünüz teşekkürler

gülücüklerim benim dedi ki...

Sevgili Kelebek, izlemesi zevkli oluyor bazen de uzayan tekrarlarda offf diyorum ne zormuş bu işşş,
Sayfamda sorun olduğunu bilmiyorum, acaba bir zamanlar senin sayfana olanlar gibi oldu, sayfanın profili mi ağır geliyor, bir sorayım bakayım arkadaşlara

gülücüklerim benim dedi ki...

Yasemin'cim film ile ilgili daha fazla ayrıntı verirsem başıma bir iş gelebilir, Tomris'cim beni uçurur haaaa haaa haa
bir de Oyuncakçı dükkanının içindeki oyuncakları görsen harika şeyler, çekimden sonra gidip yakından içeriye baktım, porselen bebekler, kuklalar, nereden bulmuşlar onları, bayıldım

gülücüklerim benim dedi ki...

Şirin'cim film gösterime girdiğinde sanırım ilk izleyicilerinden olacağım bende,

gülücüklerim benim dedi ki...

Zeze; birşey değil canım, paylaşmak benim de hoşuma gitti, blog arkadaşı değilmiyiz biz...

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Anaa, ne güzel geçer sizin günler şimdi orada. Valla merak ettim bak şimdik diziyi, yayınlanınca ilk aklıma sen geleceksin bak şimdi :)

mummy dedi ki...

:)ne hoş anlatmışsın..Ben de tuzlada yaşıyorum burdada çok olur film çekimeri güzel oluyor izlemek hakkaten:)sevgiler

siyap dedi ki...

ay çok hoşsun görmüş gibi oldum valla.ben de hep merak ederdim nasıl çekildiğini...
teşekkür ederiiiz,öptük
sevgileeer...