(güneşli bir pazar günü iki kardeş bahçede oynadılar)Cumartesi günü kızlara bayramlık aldık, çok şükür onların işini hallettik şimdi i çim rahat bir şekilde kendime birşeyler bakabilirim, ne de olsa önce çocukları sevindirmek lazım.
(Kış güneşinden faydalanan Beyza hanım)Beyza'nın dersleri yoğun bir şekilde devam ediyor, geçen hafta içerisinde yine okulistik sınavı yapıldı, Beyza'ya göre 4 yanlışı varmış, geçen sınavda da bize söylediği yanlış sayısı doğru çıkmıştı, buna göre iyi sonuçlar bekliyoruzinşallah, ancak testlerde başarılı olan Beyza'nın soru-cevap şeklindeki sınavlarda çok başarılı olduğu söylenemez, çünkü anlatımı kuvvetli değil, soruların cevaplarını çok kısa cümlelerle hatta sadece kelimelerle anlatıyor, bunun sonucu olarak da sınavlardan çok iyi notlar alamıyor. Okuması gayet düzgün ama çok fazla kitap okumaktan zevk almıyor. Okuması geliştirmesi lazım, böylelikle anlatımını da kuvvetlenecek.
Geçenlerde öğretmeni okuyup özetini çıkarmak üzere bir hikaye kitabı vermiş, -anne bu kitap okunduktan sonra özeti çıkaracağım dedi,
-iyi kızım oku öyleyse,
-okudum anne,
-anladın mı?,
-evet anladım,-
-iyi hadi başla yazmaya,
kitabın adı, yazarı, hikayenin kahramanları, en çok etkilendiğiniz kahraman ve özellikleri, .... özetten önce bu soruların cevaplarını yazdı ve özete geldi, o bekliyooorrr, ben bekliyorum, bir müddet sonra,
-anne bu kitabı sende okusana,
-niye ki, yarın bana işyerinde bu kitabı sormayacaklar ki, bu senin ödevin,
-olsun anne benim anlatamadığım yerlerde sen anlatırsın,
-hadi ordan çabuk oku bakıyım tekrar, seni tembel teneke seni,
İşte hemen hergün bizim evde benzeri şekilde ödev hikayelerimiz yaşanıyor...
Gülsüm hanım ise tam bir kuduruk oldu, ben ablasıyla ilgilendikçe yaramazlık konusunda uzmanlığını ilerletiyor, akla hayale gelmedik numaralarıyla, bizi çıldırtmayı başarıyor, ne oldu bu çocuğa anlamadım, seneye birinci sınıfa gidecek hala bebek gibi,
(tüm şirinliğiyle Gülsüm hanım)yemeğimi sen yedir, çorabımı sen giydir, tuvalete çağırmalar, dün tutturmuş; ellerime sabun koy, böyle böyle sürterek yıka diyor, ölürmüsün öldürürmüsün, bir yaşında kendi kendine yapmaya çalıştığı şeyleri bugün bana yaptırmaya uğraşıyor,
Anlayacağınız son günlerde bizim evdeki tansiyonlar yükselmekte, şu bayram tatili bize ilaç gibi gelecek inşallah, bu sene evde kurban telaşı da olmayacak, biz elimizi sürmeyeceğiz, geçen sene koca kurbanı biz parçalayıp taksim etmiştik, çok yorulmuştuk.
Ha birde benim bayram temizliği telaşım var, günlerdir kafamda kurup duruyorum, kendime temizlik stratejileri belirliyorum, hatta ben bayramın birinci gününü salı diye biliyordum, hafta sonu 3 günde incik mincik temizlik yapacaktım, meğer bayram pazartesi başlıyormuş, eeee bende temizliği 2 güne sığdıracağım inşallah,
Cumartesi Beyza'yı kursa gönderip, mutfaktan başlarım, hem çamaşır suyu kullanmak gerekirse Beyza'nın evde olmaması iyi olur, ona çok dokunuyor çamaşır suyu kokusu, zaten zor iyileşti yavrucak, işte mutfağı hallettikten sonra camları silerim, camlarım küçük te şu balkon camekanı beni çok oyalıyor, gerçi bu sefer çok kirli değil camlar, 3 hafta önce silmiştim, vakit kalırsa oturma odasının koltuklarını ve halısını silerim, o günlük yeter, pazar günü ise kalan odaları ve kapıları sildim mi tuvalet banyo kolay iş, tamamdır, kakılmış hanım bayrama hazırdır, öyle tatlı neyim de yapamam kusura bakmayın, hem bana fazla gelen yok, dolapta biraz su böreğim var yeter onlar.


12 yorum:
yeni cicileriniz hayırlı olsun,temizlik işinde kolay gelsin.Ben olmasam Salı günü bayramlaşmaya giderdin artık Zeynepcim.
Biz temizlik yaparken siz gezdiniz he salı günü bayram diye,2 güne sığdır şimdi işlerini...Yaşasın kötülük...
Aynen öyle Dilek'cim sen olmasan ben pazartesi günü de temizlikle geçirecektim, kapıya gelen çocuklara da hayretle bakıp yavrular bugün arife, bu gün gidin yarın gelin derdim, onlar da bu teyze kafayı yemiş herhalde diyip gülerlerdi herhalde.
çalışarak ayrıntılı bayram temizliği daha ne olsun ablacımm..bu arad açocukların dersleri de seni baya yoruyor korkuyorumm vala ödevlerini bari kendi kendilerine yapsalar yaa . zeze yi alıştırmamak lazım ... bayramlıklarını güle güle giysin kızlar okurken bir garip oldum ne güzell bir duygu onlar için bizde dört kızız çok zevkli olurdu bayram alışverişleri..sevgiler
yeni elbiselerini güle güle kullansınlar güzel kızlar ,bayram çocuklar için, temizlik işine gelince sonu yok bu temizliğin offfffffffff
canım özlettin kendini.hoş geldin.
sevgilerle
güle güle kullansın kuzular cicilerini :))
bayram temziliğiii yap yap bitmio ki bu temizlik işi.. hepimize kolay gele.. Benim de bayram üstü çamaşır makinem bozuldu sinirler hat safhada yani..
öpüyorum canım
bayramlıklarınızı güle güle giyin inşallah...temizlik içinde kendinizi çok yormayın inanınki iş hiç ama hiç bitmiyor...hergün yapılacak mutlaka iş var...ne olcak halimiz bilmem..kakılmıslıga devam...öptüm
maşallah çok tatlı bu kızlar yaa..
2 kız olmaları çook güzel.İlerde bunun kıymetini daha da iyi anlayacaklar..
Dersler falan bunlar benim iyi günlerim.Hasan Eren büyüyünce aynı şeyleri bizde yaşayacağız..
Kolay gelsin canım..
sevgilerr
Allah kolaylık versin canım.hem çalışıp hem de eve yetebilmek oldukça zor olmalı.kaç gündür bayram temizliği ile uğraşıyorum.Yavaş yavş yapmaya çalışıyorum ama insan yine de yoruluyor.kolayca biter inşallah senin işlerinde.Kızlarında yeni cicileri hayırlı olsun.güzel güzel giysinler şekerler..
şu bayram temizliği çok yoruyor ama insanın içi rahatlıyor
kolay gelsin canım..maşallah kızlara çok şekerler yaa...
sevgiler,
güle güle giysinler şeker kızlar yeni cicilerini..
bayram temizliği demeyin yaaaa kaç gündür yapıyoum bitmedi henüz,birde hafta sonu annemin evi var temizlenicek olan ardından annemee ve bana yapılacak baklava var offf ki offffffff :D
sanada kolay gelsin canım
Yorum Gönder