Yani Beyza kızımı anlattım da Gülsüm cadısının ondan aşağı kalan yanı yok yani.
Beyza tam 2 iki yaşını doldurduğunda gülsüme hamile olduğumu öğrendim. Şaşırmıştım doğrusu, birde hamileliğimi bilmeden 2 de röntgen çektirmişim. Çok korktum birşey olurmu diye ama doğrusu gülsüme xray ışınları vitamin etkisi yaratmış. Çünkü gülsüm oldukça hareketli, zeki, kesinlikle ikna edilemeyen çok akıllı bir kız. Bebekken asla bebek arabasına binip şöyle rahat rahat etrafını seyreden uslu bir kız olmadı. Bebek arabası bir kolumda gülsüm bir kolumda beyza eteğimde dolaştım durdum. Yemek yemez ,iştahsız, huysuz bir kızdı bir gün bir doktora "bu çocuk çok hareketli bir ilaç verseniz de sakinleşse dedim. (Artık gücüm tükenmişti) doktor da kızım çok zeki olduğu gözlerinden belli, bir köşede sessiz oturup ta geri zekalı olsa daha iyi mi demişti. Hanımefendinin ne istekleri biter, ne ağlaması gözünün önünde hep bir damla gözyaşı hazır bekler ağlamaya. 4 yaşını bitirdi, 5 yaşına girdi, daha küçükken tek başına gidebildiği tuvaletine bile şimdilerde ben olmadan asla gitmiyor. Çişim geldi, yanımda dur, temizle, ellerimi yıka, süt ver, yine ver, yine de ver, uykum gelmedi, gecenin 12'sinde tom ve jery seyredeceğim, uykum kaçtı, yanımda yat, sıkıldım yerine git, sonra ben senin yatağında yatayım daha neler neler ................................. bunların hiç sonu gelmez, küçükken 3 saat ayağımda sallayıp uyutmaya çalıştığımı hatırlarım. Beyza'nın hastalıkları, gülsümün yaramazlıkları hiç bitmedi. Allah bitirmesin.Bazen beni zıvanadan çıkarır gülsüm, evde soymadığı duvar kalmadı, bütün duvarların sıvaları görünüyor yani düz duvara tırmanır. Evden hemen hergün birşeyler kaybolur kim yaptı? gülsüm kumanda, anahtar, cüzdan, telefon ne varsa yok eder anında. Bir keresinde cep telefonum 2 ay kayboldu ortadan. Hanım konsolun altına düşürmüş te tesadüfen buldum.

Hep kötü yanları yok ya kızımın altın gibi bir kalbi vardır. Gülsüm bir o kadar da düşkündür bana, oldukça duygusal, beni bir üzüntülü görse, ağladığımı görse o da ağlar, boynuma sarılıp ağlama annecim, bak bende ağlıyorum annecim, ağlama annanem iyileşecek diye yalvarır dururdu. Canım annecimin hastalığında henüz 3 yaşındaydı, beni öyle teselli ediyordu ki anlatamam, ben ağlasam o da ağlardı, "üzülme annecim, annanem iyileşecek diye dakikalarca dua ederdi, anneciğimi kaybettiğimde 3 gün sonra gelip annanesinin yatağına oturup 3 gün ağladı durdu. Hala anne kelimesi geçen her tv programında, şarkılarda benim gözümün içine bakar durur.

Ablasıyla kedi-köpek gibi kavga eder ama karakanları kaynadığında ablasına neler neler sayar.Seni çok seviyorum ablacım, sen olmadan ben yaşayamam, sen benim çocuklarımın teyzesi olacaksın diye sayar döker de Beyza' da buna karşılık (gıcıklık olsun diye) "Ben sen olmadan yaşayabilirim Gülsüm" diye cevap verir de gülsüm de o an hazırda bekleyen gözyaşları akmaya başlar "ablacım ben seni seviyorum diyorum sana ben sen olmadan yaşayamam ama sen beni hiç sevmiyorsun diye başlar ağlamaya......Beyza zaten asla duygularını belli etmez.Çok kızıp üzüldüğünde daha da katılaşır gözyaşlarını içine akıtır.

0 yorum: