Beyza ile Gülsüm hemen her gün ya akşamdan "anne yarın ben de işe geleyim" yada sabah süt içmek için gözlerini açtıklarında "anne beni işe götür" diye tuttururlar, aslında bana kalsa nerdeyse her gün götürmek isterim, gözümün önünde olsunlar, onları her an öpeyim seveyim, isterim ama, olmuyor işte malum iş yerinde hergün çocuk yuvası gibi götüremiyorsun, ama yine de sık sık getirmeye çalışıyorum, Dün de Beyza hanım'ı işe getirdim, bayılıyorlar benimle işe gelirken, gerçi her dakika onları dışarı çıkarıp gezdiremiyorum ama yine de benimle vakit geçirdiklerinden çok mutlu oluyorlar, ben biraz yoruluyorum ama olsun, hele o gün odada yalnız olacaksam ben istiyorum götürmeyi, dün babası da işyerinde olduğundan bir babasına bir bana gidip geldi, arada yine babasıyla Galatasaray'a gidip yürüdüler, alışveriş yaptılar, öğlende yemekhane gittik, Beyza bu sefer doğru düzgün yemek yemedi, yemekten sonra arkadaşlarla dondurma almaya gidiyorduk, çantama elimi bir attım cüzdan bomboş, Beyza hanım cüzdanı boşaltmış, kartlarımı filan darmadağın, efendim oyun oynamış da, paralarımı işyerinde zarfa doldurmuş sonra da unutmuş, neyse ki Yasemin teyzesi imdadına yetişti de, dondurmaları ona ısmarlattı, tutmuş Yasemin'in elinden önden hızlı hızlı gidiyor, ben arkalarından yetişmeye çalışıyorum İstiklal Caddesinin ortasında , "o cezalı hem yemeğini düzgün yemedi (bu bir bahane tabi kıza yük olmayalım diye), hem de izinsiz cüzdanımı karıştırdı diye bas bas bağırıyorum , Yasemin de arkasını dönüp bana söyleniyor, beni hiç takan yok ,bana da susmak düştü,
Sabahın 06.30'nda kargalar kahvaltılarını etmeden düştük yollara, İstanbul'un bir ucundan, bir ucuna her gün yaptığım maratona Beyza hanım da dahil oldu.



yine de l hikaye kitabı okutmayı, l matematik testini yaptırmayı başarabildim, bilgisayar ekranında oyun, ben gözümü üstünden çektiğimde ekrana doğru hamle yapmaya çalışıyor, ben hemen devreye girip şşiiiiiiiişşt "Önüne bak" uyarımla birlikte istemeye, istemeye testine devam ediyor,
Akşama doğru sıkılmaya başladık tabi, yapacak bir şeyi de kalmayınca, Beyza tutturdu, blogunda bende yazı yazıcam diye, buyur dedim kızım hay hay, memnun olurum, Beyza duygularını pek belli etmeyen içe kapanık bir kızdır, bazen onun iç dünyasını çok merak edirim, çok sırcıdır mesela, bir de bizim duyunca üzüleceğimiz bir durum varsa asla söylemez, bunu onun olgunluğuna veriyorum, ama çocuk nihayetinde neyi söyleyip neyi söylemeyeceği konusunda yanılgıya düşebilir, bu yüzden yazacaklarını merakla bekledim, baktım ki çıkış saati hızla yaklaşıyor, bir de bizimki moda girmiş durumda, hayatının en şeffaf günlerinden birini yaşıyor girdim devreye, biraz yardımımla bu yazı çıktı ortaya
(Ay özür dilerim bir cenaze haberi aldım, gitmem gerekiyor)
MERHABA BEN BEYZA BİLİYORMUSUNUZ BU BENİM BİLGİSAYARDA YAZDIĞIM İLK YAZIM, YAZMAK ÇOK ZOR, ÇÜNKÜ HARFLER ÇOK KARIŞIK, EL YAZISI DAHA KOLAY, ANNEMİ VE BABAMI ÇOK SEVİYORUM, BİR DE KARDEŞİMİ, ANNEMLE BABAM BİZE HERŞEYİ YAPIYOR, HAYATIMDAN ÇOK MEMNUNUM, O KADAR ÇOK MUTLUYUM Kİ BÜYÜYÜNCE EVİMDEN HİÇ AYRILMAMAK İSTİYORUM, ANNEM ÇALIŞTIĞI İÇİN ÇOK ÜZÜLÜYORUM, BAZEN ANNEM İŞE GÖTÜRÜNCE MUTLU OLUYORUM, ANNEMİN ÇALIŞMAMASINI DA İSTEMEZDİM, ÇALIŞMASAYDI HİÇ BİRŞEY YAPAMAZDI, BEN SPOR TESİSLERİNE GİTMEYİ ÇOK İSTİYORUM ANNEM İZİN VERMEDİ, ÖĞRETMENİMİ ÇOK SEVİYORUM, ARKADAŞLARIMI ÇOK ÖZLEDİM, 2. SINIFA GİDECEĞİM İÇİN ÇOK SEVİNÇLİYİM, ANNEM EVDE OLSAYDI ÇOK İYİ OLURDU AMA PARA KAZANMASI GEREK, ÇÜNKÜ BİZ EV ALDIK, ARABA ALDIK, BABAM BİZİ O KADAR ÇOK GEZDİRİYORKİ TABİ ANNEMDE, ANNEM İŞTEYKEN BÜŞRA İLE DIŞARI ÇIKIYORUZ, EVE GELİP YEMEK YİYORUZ, SONRA ANNEM GELİYOR ÇOK MUTLU OLUYORUZ, BABAM EVDE OLDUĞU ZAMAN ÇOK SEVİNİYORUZ, BABAM BİZİ HER YERE GÖTÜRÜYORUZ, BABAM BAZEN EVDE UYUYOR, BİZ GÜLSÜM'LE OYUN OYNUYORUZ, BAZEN BEN YALNIZ OLUYORUM, GÜLSÜM OLMAYINCA CANIM ÇOK SIKILIYOR, ÇÜNKÜ O BENİM CANIM, O OLMASAYDI BEN YALNIZ KALACAKTIM, BAZEN GÜLSÜM BENİ SİNİR EDİYOR, BAĞIRIYORUM, VURUYORUM AMA ONA VURSAM DA KIZSAM DA ÇOK SEVİYORUM, ANNEMİN BİLGİSAYARINDA GÜLSÜM'ÜN KÜÇÜKLÜK RESİMLERİNE BAKTIM, ÇOK TATLIYMIŞ, O ZAMAN BEN HİÇ GÜLÜMSEMİYORDUM, ÇÜNKÜ O ZAMAN BEN DE KÜÇÜKTÜM O DA KÜÇÜKTÜ, BEN KREŞE GİTTİM, BİRİNCİ ÖĞRETMENİM ÇOK KÖTÜYDÜ, BABAM ONA MİNDERİME KİMSEYİ YATIRMASIN DİYORDU, O YİNE DE BAŞKASINI YATIRIYORDU, AMA O GİDİNCE BEN SALAK GİBİ AĞLADIM, BİR TANE ÖĞRETMENİM VARDİ Kİ ÇOK İYİYDİ ADI ÖZLEM, ÇOK İYİYDİ, BİR TANE DAHA ÖĞRETMENİM VARDI, ONU PENDİK'E GİDERKEN HEP GÖRÜYORDUM, ARTIK GÖREMİYORUM, ADI DA ZEYNEP'Tİ ANNEMİN ADIYDI, ÇOK İYİYDİ,
9 yorum:
Biliyor musun Beyzacım;annen sen doğunca bana anne oldum diye mesaj çekmişti(çünkü biraz erken doğmuştun) Ben de hastaneden çıktığınız ilk gün sizin evde almıştım soluğu.Küçücük bir bebektin o zamanlar.Babanın bir kopyası.
Şimdi nerden nereye geldik büyüdün okullara gittin de yazılar yazmaya başladın.
Teyzesinin ilk göz ağrısı.Kırkbir kere maşallah sana.Öpüyorum gül yanaklarından.
İnşallah ömrün boyunca hayat yolunun hep dikensiz tarafından yürürsün canım benim gül yüzün solmasın.
canım yaaa...ne kadar yalın anlatıyorlar bayılıyorum şu çocukların anlatış,yazış tarzına...
maşallah içinden geldiği gibi anlatmış...arada böyle yapmak lazım anlatamadıkları duygularını yazıya dökebiliyorlar...
biz kadınlar için çalışmak hem çok iyi hem de çok kötü.ekonomik özgürlük oluyor ama gözler arkada oluyor çocuklar akılda...sevgiler...
Merhabalar;
uzun zamandır hiç fırsat bulamıyordum sizleri takip etmeye.Maşallah öyle güzel anlatmışki,çok beğendim.Sizi de tebrik ediyorum.Etrafımız mutsuz çocuklarla dolu.Ne yapsarsan mutlu olmayan çocuklarla.Siz bunu başarmışsınız.Çalışsanızda herşeyin farkında ve çok mutlu.Umarım ilerde bende başarabilirim.
Çok çok öptüm sizi.
sevgilerr..
CANIM BENİM BİR ÇOCUĞUN AĞZINDAN ÇIKAN KOCAMAN KELİMELER BUNLAR NASILDA HERŞEYİN FARKINDA OLUP BÜYÜK BİR İNSAN GİBİ DÖKMÜŞ İÇİNİ ÇOK AKILLI MAŞALLAH...
maşallah kendi duygularını ne kadar güzel anlatmış.
benim ballı kızımda her fırsatta işe gelmek istiyor.keşke mümkün olsada hergün getirsek işe ne iyi olurdu.
Sevgili Meleklerim, en büyük arzum bebeklerimin büyüdüklerinde çalıştığımız için bizi suçlamamaları, bizim gerçekten mecburi olarak çalıştığımızı anlamaları, zaten bu blogu da o yüzden yaptım,
Onlara her zaman şunu söylüyorum, ben işte de olsam, her zaman sizi düşünüyorum, sizi özlüyorum, sizi seviyorum, hep sizi düşünüyorum, bu anlamda bu blogla da bunu kanıtlamış oldum,
Beyza'nın bunları yazdığına ben bile inanamadım, içine kapanık, bu konuları umursamıyormuş gibi görünen yavrumun ağzından bu kelimeleri duymak beni ziyadesiyle memnun etti.Bu anlamda Blogumun amacıma hizmet ettiğine inanıyorum
Sevgili Siyapçım, kızımın bu kelimeleri beni dünyanın en mutlu insanı yaptı, yavrumu bırakıp işe geldiğim günleri hatırlıyorum da, her gün işyerinde, kimi zaman gizli, kimi zamanda aşikar bir biçimde ağlıyordum, onu çok özlüyordum, peşinden 2. çocuk iki kat sıkıntı,özlem ve çalışma mecburiyeti, çok sıkıntılar çektik, onları da bu sıkıntılarımıza ortak ettik ama inşallah bunu telafi edeceğimiz zamanımız olur da, hep güzel günlerimizi hatırlarlar, şimdilerde biraz rahatız, her gün rabbime bizi bu günlere kavuşturduğu için dua ediyorum,
Sevgili Aybike'cim hoşgeldiniz, tek amacımız onların yüzlerini güldürmek, böylece vicdanımız bir nebze de olsun rahatlıyor, gülücüklerim benim Blogunun tek amacı da budur, yavrularımın gülen yüzlerini sizlerle paylaşmak,
Sevgili Fatma'cım yavrumun fiziken büyüdüğünü görüp çok seviniyordum, şimdi kızımın ruhen de büyüdüğünü, beni biraz olsun anlayabildiğini, bana içini dökebildiğini gördüğüm için sevinçten uçuyorum, bizi bu günlere getiren Allah'a binlerce kez şükrediyorum,
Sevgili Hatice-Nisanur'cum ah keşke mümkün olsa da onların yanından hiç ayrılmasak, ama bizim kısmetimiz de böyleymiş, inşallah onlarla birlikte geçirebildiğimiz zamanları güzel hatırlamaları, bizi anlamaları kocaman insan olduklarında bazı şeylerde eksik olduklarını düşünmemeleri.
senin yazdığın yazıyı yerim ben bıcırık seni maşallah annesi buna tüüü tüü..çok akıllı çok bilmiş...
canımyaa senin işin taa nerelerdeymiş hakikaten istanbulun bi ucundan bi ucuna gidip geliyorsun herg
n..birde trafik cabası...allah kolaylık ve sabır versin...
öpüyorum
sevgiler..
teşekkürler şirincim bizim kaderimiz buymuş
Yorum Gönder