Gülsüm'ün aylardır beklediği gün nihayet 01/09/2008 tarihinde geldi çattı.Erkenden kalkıp koşa koşa okula gittik, zaten heyecandan doğru dürüst uyuyamamıştı.

Gülsüm hanım Sabahçı B sınıfına gidecek, anaokulu öğretmenlerinden birisi de benim ilkokul arkadaşım çıktı, ikimiz gün boyunca birbirimize baktık durduk sonunda Reyhan bana -siz Abdurrahmangazi İlkokulunda okudunuz mu deyince, şimşekler çaktı hemen hatırladım 3 sene okumuştum orada, daha sonra Pendik Doğu İlkokuluna geçiş yapmıştık, tesadüfe bakın işte, dağ dağa kavuşmaz insan insana kavuşurmuş, anaokulunda ustaöğretici olmuşşşş iyide olmuşşş, Gülsüm'ün öğretmeni Banu hanım doğum iznindeymiş şimdilik Reyhan ile Ebru hanım ilgileneceklermiiişşş,

Gülsüm okula çok çabuk adapte oldu, hiç çekinmedi, ağlamadı, ilk gün veliler de sınıfa girdiler, diğerleri girmese ben de girmeyecektim,
onlar girince Gülsüm girmem için ısrar etti, bir müddet sonra öğretmeni biz velileri dışarı çıkarınca Gülsüm -o zaman dışarıda bekleyin dedi, biz de öyle yaptık, ama Beyza benden heyecanlı, -ben Gülsüm'e bakıcam, ne yapıyor merak ediyorum diye tutturdu, Gülsüm ablayı görünce hemen beni soruyordu, Beyza'yı da kapıdan uzaklaştırdım, çıkış saati alıp eve gittik, öğretmen resim yaptırmış, o da benim resmimi yapmış, İkinci gün Gülsüm'e onu okula bırakacağımı, artık büyüdüğünü, okulda çok eğlenceli zamanlar geçireceğini, dışarıda da bekleyemeyeceğimi, çıkış saatinde onu gelip alacağımı söyledim, tamam diyerek kabul etti, -ama beni almayı unutma diye de sıkı sıkı tembih etti, kapıdan verip eve döndüm çıkış saatinde de gelip aldııımm, böylelikle bu sorunu da kolayca atlatmış olduk,
Beyza'nın ilk gününü hatırlayınca Gülsüm'ünkü çook kolay oldu. Beyza'yı 4 yaşına yakın okulun öğretmen çocukları için açılan kreşine göndermiştik 2 yıl, ilk günü içeri girip onunla oyun oynamıştık, artık çıkmam gerektiğini söylediğimde kıyameti koparmıştı, ağlayarak bacaklarıma bir yapıştı, zor ayırmıştık, ben bıraktıktan sonra da güzel güzel oynamış, hiç ağlamamış.Sanırsam biraz naz yapmak istedi cadı.
Bu da tarhanamız, 1 haftalık kısa tatilimizde boş durmadık tabii,
Geçen cumartesi malzemesini alıp hemen yoğurdum, Meraklılarına tarifini de verelim, 2 kilo kırmızı biber, l,5 kilo domates, biraz yeşil biber, l,5 kilo soğan l demet maydonoz, bir demet taze reyhan,
Biberi, domatesi, yeşil biberi, soğanı doğrayıp üzerine demet olarak maydonoz ve reyhanı koyarak büyükçe bir tencerede pişirdim, piştikten sonra maydonoz ve Reyhanı geri aldım yalnız bir tutam reyhanı güzel kokusundan dolayı içinde bıraktım, malzeme soğuyunca 2 kilo ekşi süzme yoğurt, 2 hazır ekmek hamuru (fazla geldi, l de olabilir) 5 kilo unu katıp güzelce yoğurdum, hamur biraz cıvık oldu, sonradan 2 kilo un daha
kattım, 6 gün boyunca leğende ekşidi durdu, hergün sabah akşam yoğurdum durdum, sonra hamuru küçük parçalara ayırarak sofrabezlerinin üzerine çıkarttım, hamurları çubuk kuruması için sürekli küçülttüm, salonun ortasında kuruttum, (balkona kuşlar yüzünden güvenemedim, başkada yerim yoktu napiiimm) yine de hamur biraz cıvıktı sanırım zor kurudular, geçen sene daha katı yoğurmuştum, çok çabuk kurumuştu, seneye yine öyle yapacağım inşallah, kuruduktan sonra 2 kez robottan geçirdim, incecik olsunlar deyi, yani akşamın ll.00'ine kadar tarhanayla uğraştım, ev battı battı çıktı kızlar sayesinde, her yer tarhana oldu, illaki yardım edicez diye tutturuyorlar, tarhanayı robota koyana kadar da her yere saçıyorlar, tarhanayı robottan çektikten sonra 2 gün daha tepsiler içinde iyice kuruttum, eğer kurumazlarsa küflenme olabiliiiirrrr, sonra da Müzeyyen abla (kızlara bakan abla), kayınvalidem, ve bebeleri yesin deyin, eltilere pay ettim, güzel güzel yesinlerde büyüsünler fıstıklarım.
çok yoruldum ama değdi doğrusu mis gibi kokuyor, tadı da nefiiiiiss olmuş, yapacaklara kolay gelsin, hazır bulup yiyeceklere afiyet olsun

20 yorum:

уαѕємiη dedi ki...

sizde okullu oldunuz demek bizim gibi :)) ne mutlu sizede insna nasıl gururlanıyor değil mii

misler gibi tarhanamızda hazr onca emekten geçiyor ağız tadıyla yiyin canım

öpüyoruz sizi

siyap dedi ki...

gülsümün okula hemen alışması çok güzel olmuş ömrü boyunca çok başarılı olur inşallah...tarhana da süper gözüküyor inşallah kayınvalidem de özellikle ceren için yapacak bakalım.afiyet olsun.bu arada elif çok tatlı maşallah...öpüyoruz,sevgileeer...

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Hadi bakalım, hayırlı okul seneleri olsun kuzucuğa.
Ellerine kollarına sağlık, varmı soğuk kış gecesinde, dumanı tüten ev tarhanası gibi çorba.
Benimde annem yapar her sene sağolsun da afiyetle yeriz bizde :)

Adsız dedi ki...

gülsüm'e okulunda başarılar :)güzel güzel okusun inşallah.
Tarhana süper görünüyor ben de şöyle iyi bir tarif arıyordum belki de yaparım..Ellerine sağlık.Tabii evin içinde yaparım ben de.Balkona güvenemem :)))

annecik dedi ki...

oh oh herkezler sırayla okullu oluyor bizim bu yılki kreş istediğimiz sanırsam sularda yuzuyor istediğimiz kreşin 3 yaş grubu bu yıl uçmuş ilerleyen aylarda olursa gidecekde
tarhanayı afiyetle yiyin benim anneciğimde elceğizleriyle yapmış verdi ev tarhanası gibisi yok pişerken bile kokudan karnın doyuyor hele kış soğuklerında oh misler gibi sıcak sıcak çek bi tarhana
sevgiler

KelebekGibi dedi ki...

Gülsüm'e okulunda basarilar diliyorum:)
Tarhanayida ne güzel yapmissiniz öyle, hic evde yapilmasini bilmiyorum, ama yengem pisirmisti ve sevmistim, normal hazi sevmiyorum:)
Sevgiler.

SMİLENA dedi ki...

önceliikle küçük hanıma başarılar.tarhananın mis gibi kokusu buraya kadar geldi.afiyetle yedirsin allah.be hala yapamıyoru ya annem ya kayınvalidemden otlanıyorum.eline sağlık.sevgiyle..

çise ve annesi... dedi ki...

Gülsüm çabuk alışmış okula ne güzel sorun çıkmadı yani, tarhanada süper görünüyor tadıda aynıdır eminim keyifle afiyetle yiyin...

tugbatugba dedi ki...

gülsüme okulunda başarılar. tarhanaya da bayılırım kokusu pişirme adabı sıcak sıcak misssler gibi sofradaki duruşu....

Şekerci Butik dedi ki...

maşallah kuzu okullu olmuşş anam kırk birkere maşallah annesinide üzmemiş ne güzel..

tarhanada yapılmış şahane ellerine saplık canım..

sevgiler canım kocaman kocaman öpüyoruz,

gülücüklerim benim dedi ki...

SEvgili Yasemin gerçekten insan gururlanıyor ve duygulanıyor, minik kızım büyümüşte okullu olmuş, daha dün kucağımda uyuyan minişim kocaman olmuş, Allah başka mutluluklarını da göstersin tüm annelere,
Sevgili Serap Gülsüm'ün okula çabucak alışması benide çok sevindirdi. Ben de hazır tarhana bulsam ahhh, çok yorucu oluyor yapması,

gülücüklerim benim dedi ki...

Böğürtlengözün annesi Teşekkürler canım, tarhanayı yemesi güzel de yapması çok zahmetli bir daha bu kadar çok yapmam ama geçen sene daha az yapmıştım, bu kadar uğraşmamıştım

gülücüklerim benim dedi ki...

Yaşamladans teşekkürler canım darısı başınıza, tarhanayı yapmanızı tavsiye ederim çok nefis oluyor ama benim gibi çooook yapma malzemeyi azalt tabiii istersen

gülücüklerim benim dedi ki...

Annecik; siz de kısmetse seneye gidersiniz inşallah hayırlısı olsun, aaahhh benim de annem yapardı bir zamanlar tarhanamı, iş başa düşünce yapıyoruz işte

gülücüklerim benim dedi ki...

Kelebek gibi; biz de size başarılar diliyoruz, tarhananın hazırı gerçekten çok kötü tarhana tadıyla hiç alakası yok, ev yapımı gibi olmaz,

gülücüklerim benim dedi ki...

Semra'cım buyrun siz de beraber olsun. Bizde size okulda başarılar diliyoruz

gülücüklerim benim dedi ki...

Fatmacım inşallah darısı başınıza,

gülücüklerim benim dedi ki...

Tuğba tuğba hoşgeldiniz blogumuza iadei ziyaretinize geleceğiz en kısa zamanda

gülücüklerim benim dedi ki...

Teşekkürler şirincim darısı başınıza, biz de sizi öpüyoruz

mine dedi ki...

ellerinize saglık...afiyetle yiyin inşallah...tarifi aldım ama cok zormus yaa:-)))kayınvalıdem yapmıs bu sene ondan otlandım biraz...ama domateslerimi yaptım 10 kavanoz kadar....afiyetle saglıkla yemek nasip olsun..

öptüm..