KURBAN BAYRAMININ ARDINDAN


Her güzel tatilin de çabucak gelip geçtiği gibi bu bayram tatilimiz de bitiverdi,
neyseki bol gezmeli-tozmalı oldu, bu bayram et işimiz hazır oldu, ne iyiymiş böyle az ve öz oldu, kızlarla birlikte hallettik et işini, Gülsüm'ün biraz gecikmiş olarak akika kurbanını kestik, Beyza'nınkini doğar doğmaz kestirmiştik, Gülsüm'ün kurbanı biraz geç oldu ama olsun önemli olan bu farizayı yerine getirmekti, Allah kabul etsin.Gülsüm böylece etlerine daha bir sahiplendi, ben de yardım edeceğim diye tutturdu, poşetleme işini ona yaptırdık.

Gülsüm yapınca Beyza hanım da heveslendi, o da yardım etti, çabucak hallettik.

Bayram sabahı kahvaltımızı komşularımız müzeyyen ablalarla birlikte yaptık, kahvaltıdan sonra büyük kaynıma geçtik, oradan yine komşumuz Yusuf abilere bayramlaşmaya uğradık,
Annemle (rahmetli) bayramlaşmak üzere mezarlığa gittik, hüzünlü bir bayramlaşmadan sonra kayınvalidemlere geçtik, orada birkaç komşudan sonra kayınvalidemlerle eşimin dedesine, oradan eşimin halasının kızına, amcasına uğradık, eve dönerken de babamlara uğradık, kardeşlerimi abimi yeğenlerimi gördük, ertesi gün tekrar abimlerle buluşmak üzere eve döndük,

İkinci günü eşimin iş arkadaşına Üsküdar'a geçtik, oradan abimlerle kartal köprüsünde buluşup onların arabaya aktarma yaptık, eşim işe gideceğinden ben abimlerle gezmeye gittim, önce Şişli'ye yengemin teyzesine daha sonra dayımlara geçtik, dayımlarda tam 11 tane çocuk vardı, artık gerisini siz düşünün tam bir curcunaydı, bizim gruptan 4 baş çocuk ile karşı tarafın 7 baş çocukları arasında 3. dünya savaşı çıktı resmen, bizim tayfa sincanlı aşireti (kızlık soyadım,) ile devekse köyünün çocukları kıyasına kavga edip aralarda saç saça baş başa giriştiler. Kocaman salonda iki halıyı kendilerine sınır yaptılar, karşı tarafın çocuklarını kendi taraflarına geçirmediler, ağlayanlar bağıranlar, bir görseniz, tabi biz anneler, ev sahibi yengem, dayım gülmekten yerlere yatıyoruz, millet sohbeti bıraktı, çocukları seyrediyor, birini tutuyoruz öbürü başlıyor kavgaya, Allahtan bizler basiretli çıktık ta çocuk yüzünden birbirimize girmedik, nitekim bir müddet sonra kavgaları unutup güzel güzel oyuna daldılar, çocuk için kavga edenlerin aklı yokmuş derler ya , ne kadar haklılar.
oradan halamlara gidip halamın kızı Emine ve kızı Sude'yi alıp doğru bize döndük, halımn kızını da aramıza alıp gezmeye devam ettik, Kurtköy TEM'in kenarına açılan Viaport'a kipa'ya uğradık, çocukların herbiri bir oyuncağın önüne yapışıp ağladılar abimin oğlu Berat 650 YTL'lik akülü arabaya yapıştı, bırakmıyor, bizimkilerde ondan görüp bebeklere yapıştılar, hem de en pahalılarına, zor ikna edip eve götürdük onları.



Viaporttan bir görüntü

Berat'ın yeni şemsiyesi, annesine zorla aldırdı.
Berat-Gülsüm-Beyza-Hanife

Bizimkileri en iyi bizim site paklar, hiç değilse market yok, alışveriş yok.

Evde misafir varken ve onlarla sohbet ediyorken benimkiler tepeme çıktılar

Koltukta arkamda oturuyor.

Emine, yengem, çocuklarla birlikte tekrar Babamlara, büyük abimlere gidip biraz da oralarda takıldık.
Emine'yi Cuma günü akşama doğru babam kendi evlerine götürdü, ben de hafta sonu sıkıla söylene işlerimi toparlayıp işe dönmeye hazırlandım, öyle zor oluyor ki tatilden sonra işe dönmek, hala da toparlanamadım, alışamadım sabahları erken kalkmaya.Darısı bir dahaki bayramlara, hep böyle uzun uzun tatiller yaparız inşallah.

6 yorum:

SMİLENA dedi ki...

ne güzel bayram tatili geçirmişsiniz.
allah kabul etsin.
şimdi işbaşı yapmak zor olmuştur,kızlarda sana alışmıştır.
Ama çalışmadan da olmuyor.
sevgilerle..

siyap dedi ki...

gerçekten de hevesle bekleniyor şu tatiller ama çabucak da geçip gidiyor...

güzel bir bayram geçirmişsiniz,daha nice güzel bayramlara,
öptük,sevgileeer...

meleklerim ve ben dedi ki...

maşallah bu bayramda da leyleği havada görmüşsünüz Zeynep hanım.Keşke biraz da bizim taraflara doğru da yolunuz düşseydi...

уαѕємin... dedi ki...

güzelliklerle dılu daha nice bayramlara

şekerlikler yalnız bırakmamışlar annelerini

öpüyoruz canım

aybike dedi ki...

canım ne güzel bayram geçirmişsiniz bol gezmeli bol curcunalı..Bu arada Allah kabul etsin kurbanınızı.

senin anlatma biçimine bayılıyorum.bunu da 40 oldu söylediğim ama öyle napayım:))

sevgilerr

çise ve annesi... dedi ki...

herşeyiyle tam bir bayram olmuş ne güzel....