19/12/2008 Cuma
Dün yani Perşembe günü Gülsüm hanım'ın sınıfında Tutum Gününü bizim eski tabirimizle Yerli Malları haftasını kutladık.O gün için işyerimden izin aldım. Çok eğlenceliydi, çocukların gösterilerinden sonra annelerin hazırladığı "Yerli Mama" ları yedik, hepsi harikaydı, ellerine sağlık. Çocuklar mutluluktan uçtular.Gülsüm heyecanından uyku bile uyumadı, gece bir yana, bir bu yana döndü, ikide bir "sabah oldu mu?" diye sordu durdu.
Ya heyecandan unutursam diye söylendi, ilk okuma sırası Gülsüm'deydi, aşağıdaki dörtlüğü okuduktan sonra sırayla arkadaşları yerli mallarımızı tanıttılar, hepsi de çok şeker olmuşlardı.
Bizlere neşe verdi,
Yerli Yemişlerimiz,
Hep birden dile geldi.
(Gülsüm'ün okuduğu dörtlük)
Daha sonra müzik eşliğinde oyunlar oynadılar.
Bir gün önce öğretmeni davetiyesiyle birlikte bir not göndermişti, notta kızların beyaz badi ve kot etek, erkeklerin ise yine beyaz badi ve kot pantolon giymesini istemişti, Gülsüm'ün beyaz badisi yoktu, koştura koştura beyaz badi aldım, kendisi çok zayıf olduğundan yaşına uygun eteklerin belleri hep bol geliyordu, bende genelde ona pantolon ve jile elbise alıyordum, ablasınından kalan eteklerin de hiç birisi olmuyor,yine de arkadaşlarından ayrılmasın diyerek kot etek aradım ancak ona uygun model bulamadım artık ablasınından kalanlara rötüş yapıp uydururum dedim,

Eve gidince bizimkisi -anne öğretmenim evden istediğiniz cicili bicili süslü elbiselerinizden giyebilirsiniz, dediğini söyledi, -ben bayramlıklarımı giymek istiyorum dedi,
İyi dedim madem giyin bakalım, giyindik
Fakat bir de okula gittik ki, herkes beyaz badi kot etek yada pantolon giymiş, öğretmeni Gülsüm'e - sen neden beyaz badi etek giyinmedin,
Bizimki de -Ben bayramlıklarımı giyindim öğretmenim, demiş
-Peki öyle olsun bakalım, demiş öğretmeni,
Tabi bende mahçup oldum doğrusu, ama neyse sonuçta çocuk işte,
Böylece bir daha da Gülsüm'e uyup öğretmenin söylediklerinden başkası giydirmem
Bu da bizim için hazırlanan mamalarımız, bol bol yiyip içtik.Öğretmeniyle ayak üstü Gülsüm hakkında konuştuk, öğretmen Gülsüm'ün etkinlikler sırasında çok konuştuğunu, hatta arkadaşlarını da çok konuşturduğunu, onlara müdahale ettiğini söyledi, zaten ondan beklediğim davranışlardı bunlar, yapıyordur yani. Ben malımı bilirim hesabı, -biliyorum yani tahmin edebiliyorum dedim, benim yanımda öğretmenine ve bana söz verdi, eğer uslu durup az konuşursa öğretmeni bana haber gönderecek, ben de ona süpriz hediye hazırlayacağım, Gülsüm'ün çok hoşuna gitti tabiiki, bakalım bekleyip göreceğiz bakalım, ne kadar uslu duracak bizimkisi....



11 yorum:
Tutum haftanız kutlu olsun Zeynepcim.
Demek boşuna öğlen paydosunda kıyafet aramışsın.Gülsüm bildiğini okumuş...
aynen öyle canım, bizimki yine farkını farkettirdi gülsüm. illaki bir aykırılık yapacak.
yerim ben onların tutum haftasını
bizimkiler de dün kutladı fakat anneler katılmadı.benden börek istemişler.pek heyecanlıydılar.senin kız da demek ki benin efe gibi konuşkan.ah hiç susmuyor.öğretmeni de öyle diyor.ne yapıcaz bilmiyorum.
sevgilerle...
Ah Semra'cım sizde demi aynı sorun, zaten bizimkinin ağzını tutsan gözleriyle konuşur, illaki herşeye müdahale edip konuşacak, bakalım belki hediye sevdasına susar birazcık.
Bayiliyorum boyle okulda cocouklarin yaptiklari seylere. Gurur verici bisey coocugunu orda izlemek :) Daha benim bunlari yasamam icin cok uzun zaman var :)
Cidden Gulsum hanim siritmis o elbiselerin icinde, ahanda ben burdayim diyor herkesin icinde :D
bence farklı ve özgür olmayı çççoookkk seviyo :)
hehe cimcimeye bak sen fark yaratmış..ne güsel bir gün geçirmişsin canım...
gülsüm fıstığıda sözünü tutar umarım..
süprizi bende merak ettim şimdi :D
tutum haftanız kutlu olsun kendi kararlarını alabilen akıllı bir çocuk annesi o...
Çok tatlı görünüyolar.Böyle etkinlikleri görünce oğluşum aklıma geliyor çok heyecanlanıyorum.
Hasan Eren şimdiden çok geveze ilerde nasıl olacak düşenemiyorum bile..Bak sen şu akıllı bıdığa herkesin arasından seçiliyor..
Sevgilerr
ne güzel işte kendi istedğini yaptırmış,demkki herkesle bir olmak istemiyor..
sevgilerimle....
Yorum Gönder