
Lokman Hekim’e hastasını tedavi ettiren kişi, “Daha çabuk iyileşmesi için hastamıza ne yedirelim ne yedirmeyelim?” diye sorunca, Lokman Hekim şu cevabı verir;
Acı söz yedirmeyin de, ne yedirirseniz yedirin!
Acı söz yedirmeyin de, ne yedirirseniz yedirin!
Acı biber yesen geçer acısı
Acı söz yenilip, yutulmaz yavrum.
Ölünceye kadar sürer sancısı
Yastık taş kesilir, yatılmaz yavrum.
Dost zannetme her karşına çıkanı,
Adamın beynine damlatır kanı.
Sivri dil ok gibi deler kalkanı,
Yağlı kurşun elle tutulmaz yavrum.
Kötü kelam kalbi parçalar geçer,
Nice kötülüğün kapısın açar.
Sevgi buharlaşır, sessizce uçar,
Muhabbet pazarda satılmaz yavrum.
Ne kalp kır,ne kırıl, herkesi gözet
Konuşmak dilersen, hayırlı söz et.
Toplumun içinde kendini düzelt,
Halis bala sirke katılmaz yavrum.
Güzel ahlak olsun malın, zihnetin.
Herkesçe dinlensin sözün, sohbetin.
Önümüzde bir yol var ki çok çetin,
Zamanın peşinden yetilmez yavrum.
İnsan ne çekerse çekermiş dilden,
Kişiyi düşürür gözden, gönülden.
Şu gönül dediğin naziktir tülden,
Kırıldı mı, kaynak atılmaz yavrum.
(Alıntı:Mehmet Postallı)
(Alıntı:Mehmet Postallı)
Bu gün ben kendimden birşeyler yazmak istemedim, anladığınız üzere kırık-dökük bir halet-i ruhiye içerisindeyim,
Benim anlatmak istediğim şeyleri bu güzel şiirde anlatmış şair,
kısacası diyorki şair; kalp kırma, tamir edilmesi zordur.
Güzel evlatlarım, insanların kalbini kırmak çok kolaydır, ne kadar sinirli olursanız olun, lütfen kontrolünüzü kaybetmeyin, inanın geri dönmesi çok çok zor,
Kötü söz karşındakinin kalbine zehirli bir ok gibi saplanır.
Hem bence insan o kadar da aciz varlıklar değil, ne kadar zor durumlara katlanıyoruz, neleri kaldırıyoruz da, bir şeytani duygu olan öfkemizi mi kontrol edemeyeceğiz.
Aman sakın ha sakın şeytana uyup ta kalp kırmayın yavrularım.


9 yorum:
kalp kırmanın telafisi olmuyor maalesef ama yine de dikkat etmiyoruz bunlara çoğu zaman.Daha yaşanası bir dünya için oysa çok önemli öğütler yazdıkların.Paylaşımın için çok sağol.Sevgiler..
Çok güzel bir yazı paylaşımın için teşekkürler Zeynepcim.
güzel bir yazı emeğine yüreğine sağlık
çok hoş çok güzel yazı,teekkürler...
canım kim kırdı bakayım senin kalbini.çok güzel bir şiirmiş.haklısın şeytana uyup kırmamak gerek insan başkalarını ama olmuyor işte .sen kırmasan kıranlar çıkıyor maalesef.
sevgilerle...
Kalbin cok kirik bunu yazarken anladigim kadariyla. Canim ..
Guzel bir ögüt vermissin kizlarina. Insallah uygularlar ve hic birzaman pisman olmazlar. Bazren bende cok sinirlenince kalp kirabiliyorum, amam benimkinide az kirmadilar :(
harika bir yaz..teşekkürler canım benim.. ;)
sevgiler..
çok anlam dolu bir paylaşımm. çocuklarımızı bu zihniyetle yetiştrmenin ilerdebize de faydas ıçok olur canım yüreğine sağlık sevgiler
Çok güzel bir mesaj olmuş. Hem çocuklara hem büyüklere. Teşekkürler
Yorum Gönder