Benim kızlar yazın son günlerini yaşadığımız bu günlerde işhayatına sıkı bir giriş yaptılar.Bizim oturduğumuz sitede çocuklar arasında yeni bir moda oluştu, önce evde kullanmadıkları eşyaları, oyuncakları kitapları satışa çıkardılar, daha sonra işi incik boncuk işine çevirdiler, tüm kız çocukları ellerinde boncuklar kolye bilezik küpe gibi şeyler yapıp satmaya başladılar. Bizim kızlar dışarıya çıktıklarında beş dakikada bir kapıya gelip ellerindeki boncukları gösterip -anne ne olur bunu alayım sadece 3TL, sadece 50 KR diye yalvarmaya ve beni sonunda çileden çıkarmaya başladılar, 1,2 derken baktım bizim paracıklar uçuyor, üstelik de kullandıkları boncuklar ve dizdikleri ipler hiç iyi değil, bir iki kullanımda kopuyor.
Bu işin öncüsü de bizim Beyza'nın sınıf arkadaşı Elif Buse ve ablası olmuş, yaptıkları boncukları dışarıya koydukları küçük masalarda satmaya başlamışlar, tüm çocuklar masanın etrafında toplanıyorlarmış, Beyza'da kendi deyimiyle - arkadaşının pazarlamacısıymış, yani ürünlerin fiyatlarını belirleyip, ellerinde boncuklarla parkta gezinip kızlara gösterip satışını ve tanıtımını yapıyormuş, baktım bunlar işi bayağı bir ciddiye alıp bilinçli bir şekilde satış yapıyorlar, aslında hoşuma da gitmedi değil, sonuçta site içerisinde amca kızları, dayılarının kızları ve arkadaşlarıyla eğleniyorlar, bu arada da Ticaret deneyimleri gelişmiş oluyor.


kızlar bu sefer -o zaman bizde yapıp satalım diye yalvarmaya başladılar, günlerce benim ve eşimin başının etini yediler. Sonunda başlarına komşunun yaşça bizimkilerden büyük kızı Büşra'yı koyup izin verdik satış yapmalarını; Beyza,Gülsüm, yeğenim Hanife ve Büşra ortak bir incik boncuk şirketi kurdular.İlk etapta kazandıkları paraları paylaşmayıp yeni boncuk almaya karar vermişler. Böylelikle hayatlarındaki ilk şirketi de kurmuş oldular.
Beyza'yla birlikte doğru Eminönü'ne gidip boncukçuların kapısını aşındırdık, çok güzel boncuklar aldık, dizmeye de lastik gibi misineler aldık bayağı bir kaliteli oldu yaptıklarımız, başladık boncuk dizmeye, bayağı bir sardı bu iş bizi, bir oturmada 30 bileklik yaptık, ertesi günü yarısını sattılar boncukların. İlk satışı da babasına, Büşra'nın babasına ve abime yapmışlar. Kazandıkları paraları da Gülsüm'e vermişler, en küçükleri olduğundan, Gülsüm'de evde bir kutu ayarlayıp paralarını bu kutuya kaldırıp sakladı dolabına.
Tabi bizim sitedekiler de doydular incik boncuk almaya, satışlarının 3. gününde işin piyasası öldü, bizimkiler kazandıkları parayı paylaştırdılar aralarında böylelikle de boncuk maceramızda sona ermiş oldu.



Yaptığımız bileklikler

Büşra hanım (komşu kızı)
Gülsüm hanım

Beyza hanım

6 yorum:

EHA dedi ki...

aferin kızlara bileziklerde çok güzel olmuş.

kubra zeynep kara dedi ki...

ben onların ticarete atılmasını yerim:)))
ama güzel yapmışlar ellerine sağlıkk

KelebekGibi dedi ki...

:) Demek ticarete atildilar hee bu yasta,becerikli kizlar :) Annemle birlikte buzdolabi örtüsü islerdik o aklima geldi benimde,satildiktan sonra paramizi görünce cok sevinirdik cünkü :)

Gelin Ayşe dedi ki...

Ooo ne guzel bir eglencee : )
Harika bisey. Cok göz yorar ama :)

уαѕємiη dedi ki...

:)))) bizim mahalle aralarında da kızlar yapıp satıyor afra yı kreşten almaya giderken görüyorumm

Ablaaa bilezik istermisin diolar çok şekerlerr


kuzularında ellerine sağlıkk :) şimdiden iş hanımı olmuşlar öpüyorum onları ;)

Gelin Ayşe dedi ki...

Kadir geceniz mubarek olsun ablacim.

kayboldunuz? Iyisinizdir umarim? ;)